Truls 87 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Hei! Sitter for tiden å titter på E92 330 fra Tyskland. Noen av bilen på mobile har jo oppgitt utslipp, mens mange ikke har noen verdi. Jeg kan heller ikke finne noen logikk i disse verdiene da det er oppgitt så mye forskjellig. I de siste årene har det vel vært stor utvikling på dette området. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva som faktisk stemmer? Før var det mye greiere da det kun var motortype og manuell/automat som spilte inn.
eriklepe Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 se her http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/3se ... _data.html
Truls 87 Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 jepp har brukt den litt, men den stemmer ikke på bilene fra 2006 og 2007 tror jeg. Denne er for de helt nyeste med efficient drive eller hva det heter.
eriklepe Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 men i likhet med 325 har 330 fått lavere utslipp fra sept 2008, så du må nok bare finne tilsvarende modell og bruke verdiene fra den.
Truls 87 Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Hmm for å vite eksakt så må jeg vel kanskje sjekke chassinr eller COC dokument, for det virker som om noen modeller før 09 2008 er levert med efficient drive som ekstrautstyr... Er i hvertfall mye forskjellige verdier på mobile på biler i fra samme tid..
Bjørner Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Det som betyr nåkka ved import er vel det som statens vegvesen har satt, det finner du her http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Drivstoff+og+utslipp
hillmar Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 På sia du linker til står dette: "Innholdet i brosjyren skal være en veiledning til forbrukerne og opplysningene baserer seg på flere sammenslåtte varianter og variasjoner av kjøretøytyper. Dette innebærer at CO2-opplysningene ikke kan legges til grunn som dokumentasjon for CO2ved avgiftsberegning. I henhold til kjøretøyforskriftens kap. 49 "skal det fremlegges underlag fra fabrikant eller uavhengig laboratorium som viser drivstofforbruk og CO2-utslipp...".
Bjørner Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 På sia du linker til står dette: "Innholdet i brosjyren skal være en veiledning til forbrukerne og opplysningene baserer seg på flere sammenslåtte varianter og variasjoner av kjøretøytyper. Dette innebærer at CO2-opplysningene ikke kan legges til grunn som dokumentasjon for CO2ved avgiftsberegning. I henhold til kjøretøyforskriftens kap. 49 "skal det fremlegges underlag fra fabrikant eller uavhengig laboratorium som viser drivstofforbruk og CO2-utslipp...". Ka i alle dager e da vitsen med en slik liste, var ikke slik da disse listene først kom for et par årsia. De har vel gått på en smell tenker eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå