///MFosse Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Hei, har sett på ein 318is, 1992 modell som er kjørt 178 000km. Eier informerte meg om tikking fra motoren, og at han nettop hadde byttet toppakning. Motoren kjøres på Castrol Olje, så det skulle være OK. Men hvor alvorlig er dette problemet ? Bilen har forøvrig M-tech styling rundt, org interiør, hellakert i samme farge (kokksgår) ingen takluke og står på noen fine lett metall 225/45/17. Selger skal ha 47 000 kr for bilen, men det eg stiller meg skeptisk til er tikkingen, hvor alvorlig kan dette være, i verste og beste fall ?? Mvh ~ MFosse
Glennski Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 De fleste 4 sylindrede motorer tikker, værst er kanskje m40 og m42. Det er ikke noen uting at motoren tikker, så lenge du kan dra den til sperra og den ikke bruker altfor mye olje. Vil ikke tro at kammen på en motor som har gått 178000 er slitt, så det er nok bare litt standard ventiltikk. Løp og kjøp
Azeton Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Du skal ikke se deg sikker på det. Slitte kammer er et seriøst problem på de motorene der.. Forklar det til selger du, og få prutet den litt
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Du skal ikke se deg sikker på det. Slitte kammer er et seriøst problem på de motorene der.. Forklar det til selger du, og få prutet den litt det er vel ikke et problem på m42, bare på m40
///MFosse Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Ok.. Men hva kan utfallet bli ?? I verste fall ? Hva kostnader kan dette påføre meg ! har ikke så utrolig mye peil på bil selv, så er ikke mulig forr meg å skru og fikse selv..
BreitBau Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 OT: Ingenting som er umulig! Det viktige er å prøve. Så skal du se at du greier det
jensemann23 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 jeg synes 47.000 for en 92 modell IS er for dyrt. Nå har jeg ikke sett bilen, og hvis den er veldig strøken er det vel en ok pris. Men det er en 92 modell fortsatt. Får en grei 320-325 for den prisen
///MFosse Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Jensemann23 : Enig i det, men vill heller ha en 318is pga Økonomiske forhold, forsikring, forbruk. Og så føler eg at de fleste 325 er kavkjørte og "godt brukte" om du skjønner hva jeg mener.. Men satser på å prute bilen litt ned selfølgelig, derfor lurer eg på VIKTIGE punkt å sjekke før kjøp ?? Som kan være viktige når du ska komme til enighet om pris !
Clerion Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Og... samme om det er en 316 eller 325, rævkjørt kan du ta deg faen på at den er uansett =p
Chris_ Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Og... samme om det er en 316 eller 325, rævkjørt kan du ta deg faen på at den er uansett =p Veldig uenig der! Klart, det er mange rævkjørte 316 og. Men de som kjøper seg 325, de liker gjerne litt fart og spenning, for å si det på den måten. Da blir den gjerne kjørt litt hardere enn en vanlig 316. For det er mange fler 316 bruksbiler, enn 325 "bruksbiler". Men jeg skjønner godt hva du mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå