bustadmo Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Bilen er en 1886 modell 320i (e30) som ble kjøpt fro 11000. planen er å få den så strøken som mulig, på et relativt stramt budsjett er litt rust som må taes på den og bytters foringer rundt om. motormessig så er den (etter min kunnskap) i god form. er litt tikking men ikke det verste jeg har hørt. her er (noen av ) planene for vidunderet fremover: [x] utført [/] in progress [x] nye lykter med angeleyes og ''linser'' [x] fjerne 320i merket, klistremerker og bremselys i bakrute [x] carbon ramme rundt instrumenter [x] konfilter [x] øyelokk [x] bytte belte på førerside [x] senke 60/40 [x] hvite side og frontblink [x] girkule [x] 90 modell facelift frontfanger [x] FELGER [x] Skjerm innebygd i midtkonsoll [/] el takluke [/] DTM potte [/] nye fremskjermer (kjøpt men ikke montert) [/] powerflexforinger rundt om (foreløbig satt på stabstag foran) [/] trekke om forreste del av taket [/] servo [] bytte høyre dør (mulig også venstre) [] sveise rust (hovedsaklig i kanalen ved førerdør og under ene baklykta [] bytte ut ``båtrattet`` [] skinninteriør [] sote ruter [] trekke om hattehylle [] ta av antenna og sveise/sparkle hullet [] bakfanger [] sideskjørt [] lakkering (aktisblau metallic) [] sveise nytt jekkepungt høyre foran [] register-reim [] fikse slark i giroverføringen [] shortshift får daglig nye paner så skal prøve å oppdatere jevnlig.
bustadmo Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 en liten formue i powerflex og senkesett
Mr.Silver Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Reg reim skal vell skiftes med ett intervall på 60000 km på M20 motoren. Så ville funnet ut når den var skiftet sist. Er like greit å skifte denne etter kjøp slik at man vet den er tatt. Hvor kjøpte du powerflex foringene dine forresten ?
bustadmo Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 okay. da er det vel like greit å bytte den tror jeg. kjøpte den av en oppkjøper så han visste heller ikke når den var tatt sist. kjøpte foringene fra gs bildeler.
E36Cab1 Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Husk å bytte løpe- og strammehjul også ved reimbytte. Som Mr.Silver sier,veit du ikke når denne har vært skiftet så er det beste å skifte. Reimskifte er oppgitt til x antall kilometer eller x antall år.
winchester Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Skal definitvt følge med her, nesten likt som mitt prosjekt, hehe.
bustadmo Skrevet Juni 11, 2009 Forfatter Skrevet Juni 11, 2009 da har man (med god hjelp av olavesen) fått senka den skal fa lagt ut bilderi morra
Richirich Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 da har man (med god hjelp av olavesen) fått senka den skal fa lagt ut bilderi morra koste dere med diverse muttere som var lette å få løs eller ? drivi å knota med å få av styreledd her i kveld, brekkjern og slegge var noen av verktøyene men fikk av alt, nesten ferdige med å montere, så knekker ene bolten til kalippern blir ut å finne en identisk i mårra
Ajern Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 så ut som et bra utgangspunk bilen så fin ut, liker planene dine er ikke tempmålern din het go? så at den sto på rødsona..
winchester Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 da har man (med god hjelp av olavesen) fått senka den skal fa lagt ut bilderi morra koste dere med diverse muttere som var lette å få løs eller ? drivi å knota med å få av styreledd her i kveld, brekkjern og slegge var noen av verktøyene men fikk av alt, nesten ferdige med å montere, så knekker ene bolten til kalippern blir ut å finne en identisk i mårra Hehe, kan være et problem det der ja. Gikk relativt enkelt av her med en fastnøkkel til å presse og en hammer til å banke med
bustadmo Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 koste dere med diverse muttere som var lette å få løs eller ? drivi å knota med å få av styreledd her i kveld, brekkjern og slegge var noen av verktøyene men fikk av alt, nesten ferdige med å montere, så knekker ene bolten til kalippern blir ut å finne en identisk i mårra de fleste mutterene var ok å få løs, men knakk toppen av fjærbeinet for det var kav gjennomrustent. men fikk meg ett nytt et til 250 spenn da så det var jo ikke så ille:) jeg også sleit litt med å få av styreledd osv. klarte å bøye skruene så jeg ikke fikk på mutterene igjen, men en gjengebakk løser mye
winchester Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Er et helvete med rust på slike plasser, blir som oftes til at man må bytte ut diverse deler man ikke hadde tenkt å bytte ut -> dyrere prosjekt!
bustadmo Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 så ut som et bra utgangspunk bilen så fin ut, liker planene dine er ikke tempmålern din het go? så at den sto på rødsona.. takk takk men bildene lyver litt, er en del rust og den er ikke så fin i lakken som på bilde. har vert og tatt diverse bilder i dag så skal lege de ut når jeg kommer meg hjem i kveld. nei den tempmåleren lever litt sitt eget liv ;P den begynner som regel greit på det blå og følger tempraturen bra opp til midten, men så begynner den å hoppe litt opp og ned og blir gjerne stående på rødt :/ skjønner ikke helt hva som er feilen og i alle fall ikke hvordan jeg skal få fikset det ;P er noe av det samme med økonomimåleren. den fungerer som regel helt fint men noen ganger vil den bare ikke og nåla blir stående på null. noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse det? også lurte jeg på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt et m-power merke (eller lignende) som passer over inspection light tingen? så noen på bmw treffet på rudskogen som hadde det men fikk ikke rota meg å spørre om hvor de hadde fått tak i det
bustadmo Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 da var det vel på tide med noen oppdateringer. var ute og fikk skrudd på ny front i dag måtte skjære bort slepekrokene for å få plass får håpe jeg ikke trenger å bli slept noe særlig litt fargeforskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå