bmw321 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Hei, Har en bil som er turbokonventert, men det blir et enormt trykk i kjølesystemet... Har prøvd dette: Trykktestet toppen, helt fin! Skiftet til stålpakning Skiftet pakning på vannpumpen Skiftet diverse vannslager Luftet Tempen på bilen er helt fin, men det freser vann ut av slangeklemmer og den mister vann. Tempen på bilen holder seg forøvrig helt fin... virker ut som det blir et enormt trykk i kjølesystemet... Noen som har peiling på hva jeg bør gjøre for å få det til å holde? Takker for alle inspilL!!!
Bimmerlars Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Får du luftet skikkelig? Ryker det kjølevanndamp ut av eksosen?
MotorViagra Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Stål pakkningen din er problemet! Les om mls på forumet her så ser du at du er ikke den eneste som sliter med dette. Kast den å sett på orginal pakkning
Mipplemuh Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Snakka nettopp med han, bilen gikk fint med normalt temp men "freste" vann fordi. Så visst ut som en liten lekasje fra slangen i fra ekspansjonstanken til blokka.. Kjølekanalane i toppen (? tror det va der) har vært sveisa igjen litt, men borra opp igjen no.. Regna med dem har prøvd å lufta skikkelig.. Flere tips enn lufting da?
Bimmerlars Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Kan virke som han har montert den etter problemet. Er blokka plana?
Mipplemuh Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Stål pakkningen din er problemet! Les om mls på forumet her så ser du at du er ikke den eneste som sliter med dette. Kast den å sett på orginal pakkning Ga han oppskriften din som jeg fant i tråden til andii_2k7 som han har fulgt no.. Men tror du det er denne som fucker til enda altså?
Mipplemuh Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Kan virke som han har montert den etter problemet. Er blokka plana? Mls'n stod på før han trykktesta toppen etc nå.. Har hatt problemet siden han fikk bilen
MotorViagra Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Stål pakkningen din er problemet! Les om mls på forumet her så ser du at du er ikke den eneste som sliter med dette. Kast den å sett på orginal pakkning Ga han oppskriften din som jeg fant i tråden til andii_2k7 som han har fulgt no.. Men tror du det er denne som fucker til enda altså? Vis toppen er trykktesta så er det nok pakkningen ja. Dette er et kjent problem desverre.. Noen får det til andre ikke.. Noen kan være tett i noen mnd så begynner de plustelig å lekke mellom lagene.. Andre kjører år og ikke problemer, men de har gjort ting nøye dvs: Plana blokk og topp loctite på pakkningen og 100% reint
Mipplemuh Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Ja får be han skaffe seg orginalpakning før han gir opp turbo'n Holder vel det til 0,5 i ladetrykk..
bmw321 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Toppen er plana, alt var 100% rent og har brukt locktight ! Har ikke tatt vekk all sveisen. Men har frest vekk litt slik at returkanalene er mer åpne.
MotorViagra Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Ja får be han skaffe seg orginalpakning før han gir opp turbo'n Holder vel det til 0,5 i ladetrykk.. Med riktig blanding\tenning. Går det mye mere enn 0,5 bar..
MotorViagra Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Toppen er plana, alt var 100% rent og har brukt locktight !Har ikke tatt vekk all sveisen. Men har frest vekk litt slik at returkanalene er mer åpne. Hvem sveis? Du plana toppen etter du sveiset kjølekanalene?
bmw321 Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Skrevet Juni 7, 2009 Men hvis det er pakningen kan det ha sammenheng med at trykket i kjølesystemet blir så kraftig ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå