Gå til innhold

Min(e) e30 Touring(er) liten Update + ny bruksbil

Share

Anbefalte innlegg

Litt om bilen:

Kjøpte bilen litt utpå høsten i fjord ca. en månde før jeg fikk lappen. Bilen er en 88mod 325i som er tyskimportert i 97 og har nå rulla over 300000. Den er dessverre ikke så strøken som jeg skulle ønske og har en del småbulker og er ikke akkuratt fin i lakken. Fargen er malachitgrün og den ruller for øyeblikket på orginale kryseike bbs i 14''. Ellers er det 60/40 senk og den har ettermontert takluke.

Ting som er gjort med bilen:

Byttet motor etter at jeg fikk rådebank

Nytt eksosanlegg

Nye bremser

Byttet hardyskive

Byttet framseter

+ Litt annet småting

Planer for bilen:

Først og fremst skal jeg ta alt av rust. Så vidt jeg veit er det ikke mer en at det kan pusses ned så jeg slipper og sveise.

Har også veldig lyst til og fikse alle bulker og få hel lakkert den, men har dessverre langt i fra råd til det for øyeblikket. Ellers har jeg lyst på noen litt grommere felger gjerne breie bbs rs 15'' med inerdel i gullfarge :P

Muligens m tech 2 styling, men blir nok i dyreste laget, så blir vel heller en is leppe etterhvert :wink:

Så har jeg lurt litt på sorte DE frontlykter, litt usikker på om det vil passe men. Samme gjelder og sote orginal baklyktene. Litt usikker.

Her har dere noen bilder i vertfall er ikke så mange, men skal se om jeg får rappa speilrefleksen til muttern en dag og få tatt noen bilder. Er bare nødt til og fikse girkassa først som har blitt litt kødden :wink:

9djkb3zvh27pg2lotaxq_thumb.jpg

jie51sao96eus0qpchiz_thumb.jpg

htjjze4dd3ngb9h92j63_thumb.jpg

i8jhvm6vvuabb2pe2yq0_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Da har jeg fått bytta litt forsjellige foringer osv. i giroverføringene, men girkassa vil ikke inn i 3 eller 4 nå heller så blir nok ny kasse på meg. Kjøpte også med short shift fra gs, men med den så går giroverføringene nedi hardykoblinga noe jeg syns er litt rart da han vi bestilte fra på gs anbefalte det og sa han hadde hatt det på alle sine e30'r :?

Ellers har jeg fått malt topdekselet noe som gjorde det utrolig mye penere i motorrommet selvom malingen jeg ikke tålte varmen og blei rimelig stygg med en gang :wink: Så har jeg fått meg sorte dørsider i skinn :) Kjøpte også med "proppene" som skal være der sveiva til vinduet egentlig er fra gs også, men de var litt for store for hullet. Så lurer på om noen veit om det kanskje er forsjeliig størrelse på forsjellige moddeler der.

Her er vertfall noen bilder :P

7rv1lx7l1udnklvv93jr_thumb.jpg

g0olhy7kwray367aggad_thumb.jpg

13lrchkw09y1igort5rh_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Ja nå er det lenge siden jeg har skrivd noe her så får ta en liten update :)

Tok litt rust her i seinsommers så her er noen bilder fra det i vertfall.

Ferdig lakkert ved bakluka.

wqk708npirens9zy1b4t.jpg

Akkurat når jeg var ferdig på sida begynte det selvfølgelig å reine og da var det bare å være oppfinsom 8)

d21mauhoq30hxgsi2u3p.jpg

nowura53gumausoj0vbj.jpg

I høst fant jeg ut at de gamle colakork felgene var så kjedelige og trengte å bli litt "frecha" opp og da var det bare en måte å lakkere de på ;)

Ferdig grunna

7hed58i6n5n5ntpk5n5x.jpg

Lakkert i hovedfargen :wink:

n3rqc1zvvza2kaisby1f.jpg

Klargjøring av logo :P fy for et slit å klippe og skjære ut

5u3k8wt4gvp8icpxxyjo.jpg

Ferdig lakkert felg :o

6k12vjwrj3uewztt73sh.jpg

Og et par bilder av felger montert på bil, har desverre ikke fått vanska bilen, men felgene er i vertfall rene og pene :lol: Fikk heller ikke tatt så mange bilder for kameraet gikk tomt for strøm, men men. Personelig syns jeg detta blei ganske tøft og litt over passe harry og er alt i alt meget fornøyd :)

z5kgpraa6szqsk1jo2c0.jpg

npzvlgtkyid52sh0r9o9.jpg

Ellers har lageret eller opphenget til lageret på mellomakslingen gått etter en liten svenske tur. Er noe med denna bilen og langturer hehe. Ellers blir det orginale fjærer til vinteren også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...