Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kapping av fjærer er tull.Særlig når du skal inn til ny EU kontroll igjen. Og nei senke fjærer er ikke dyrt.

Mye enklere å ringe Koed om du sliter med å finne deler.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kapping av fjærer er tull.Særlig når du skal inn til ny EU kontroll igjen. Og nei senke fjærer er ikke dyrt.

Mye enklere å ringe Koed om du sliter med å finne deler.

var som sagt kanskje et eventuellt tiltak, men får se nå om jeg får tak i noe billig brukt!

Skrevet

ja sjekka ut det der, men var så mange forskjellige varianter?, kan hende jeg bestiller en sånn, men får se.

skal vel kanskje en tur på skroten først:P

har bestillt meg senkesett nå, til alles glede om at jeg ikke skal kutte no fjærer:P! hehe,

bestillte med ekspress pakke og håper det kommer fort!

Skrevet

okok, i dag fikk jeg gjort mye syns jeg:)

tilbake i militæret fra perm, så nå er det bil skruing!

idag fikk jeg avbalansert dekkene, det funket dårlig, det er masse kast i felgene, så jeg trenger nye felger så det var 360 spenn i dass! hehe.

Driver å leter som en gal etter noen felger som jeg må ha asap! men en ting jeg ie forstår, etter det jeg huser så er det 4 bolt på min :o? og jeg ser nesten alle de "vanlige" e30 felgene har 5 bolt? wtf.. ?

NOEN SOM HAR FELGER TIL E30 I TRONDHEIMS OMRÅDET TIL SALGS?!

Så vasket jeg bilen litt, tror den blir ganske fin når jeg får polert den :))!

men her er noen bilder av hele bilen og noen rustflekker / skader!

.Så fiksing av bensinlukt!

Røsket ut baksetet og sjekket bensin pumpa. kjører en liten tur og forstår hva som er galt.

ser at "ringen" der foringen skal vær var fette bøyd, er nok en idiot som har prøvd å bytte foring uten og skru av bensinmåleren først....

så ut med den og og tok litt fraverandre og retta uten ringen og den ble gulle god :D! ikke no bensin lukt lengre!

veldig glad for at det var et så lite problem, hadde tanken nesten full så nå jeg f.eks bremset hardt eller svingte rant det ut bensin!

Så når jeg skulle sette på plass baksetet osv, merker jeg at det er vått under trekket i gulvet, og blir nyskjerrig, jeg vil jo nødig ha ryst i vidunderet, så vi stripper ned hele dritten for å finne ut hvor det kommer fra!

vasket og støvsugde driten, merker at isolasjonsplaten på den ene siden var så og si ødelagt, og peller av den, og der finner jeg årsaken , det "lokket" til underbilen var ikke tett på noen av sidene, men ekstremt i passasjer setet, så

etter jeg tok av lokket,

Puss puss så får du en suss, sveising i morgen!

Fornnøyd med dagen , må få tak i ny isolasjon asap, legge høytaler,strøm og jordingskabel i morgen siden jeg allerede har alt ute. sveise og sånt morgen!

Men jeg trenger faen meg felger!!!

Skrevet

i dag begynnte vi å sveiser lokkene, ble ikke veldig suksess siden det var dårlig sveise apperat, men det kommer seg, ble ikke helt ferdig :/ får gjøre resten i morgen, fikk spylt interiør matta iaff, og den ligger på tørk nå, tar sikkert noe dager før den er tørr:O!

ellers trenger jeg felger!!!! :(

begynnte også å ta litt rust på kantene, skal få tak i lakk i morgen ! :)

Skrevet

Går nok en tid før matta tørker ja :)

Trenger du egentlig nye felger med det første?

Så jo ikke så forferdelige ut de der, blir nok helt ok med senk.. Nye felger hadde helt klart blitt bedre, men tror jeg hadde skifta den framskjermen din først..

Skrevet

Var jo ikke gale med rust i den dørken der. Hehe, tar nok lengre tid enn bare et par dager med den matta til tørk, med mindre du hiver den inn på et godt oppvarmet rom med god luftflyt.

Angrer på at jeg begynte å grave etter rust på min bil, får den nok ikke på veien før om leeenge..

Skrevet

nei jeg er veldig veldig "fornøyd" med rusten på bilen :)! ja den ligger på et tørkerom på en rist så håper det går gnske fort:P men må ha felger for å kunnekjøre med den uansett:P

skal gjøre den skikkelig ferdig før jeg kjører no særlig med den:)!

gleder meg!!

Så må jeg nesten si at jeg aldri, aldri har gjort noe sånt som jeg gjør nå med bilen, er veldig ny med bil skruing, så syns dette er ganse gøy: ) så tar gjeeerne i mot tips og triks :)!!

hehe, ja det blir for mye jobb om du vil gjøre det skikkelig: )

Skrevet
Går nok en tid før matta tørker ja :)

Trenger du egentlig nye felger med det første?

Så jo ikke så forferdelige ut de der, blir nok helt ok med senk.. Nye felger hadde helt klart blitt bedre, men tror jeg hadde skifta den framskjermen din først..

ja trenger VIRKELIG nye felger:P fette skeive :/ hehe.. litt kjipt!

Skrevet

idag kunne ikke han som hjalp meg å sveise hjelpe så mye så ble ikke helt ferdig, jeg ar begynnt å pusse rust å grunne og lakke, " gøy" :) hehe

Skrevet

Idag fikk jeg senkesett, plugger, plugghetter og div

pusset ned igjen noe av det jeg lakket i går for å pusse det SKIKKELIG grundig, så har spaklet to bakskjermer nå.

lagt kabler til anlegg,

gjort ferdig "lokkene" i dørken, bare nedpussig igjen.

vasket bagasjerommet : ) var ca null rust der:) 3 småååå flekker , drit deilig!

begynner å komme seg nå, men tiden strekker faen ikke til, skal hjem på perm nå, men vurderer og kommer tilbake før jeg egentlig må for å prøve å få gjort mer på bilen!

det som er kjipt er at åpningstidenen på verkstedet er fra 1700- 2100, jober jo det jeg ka mellom der, men føler ikke at det er nok! , har en hel del igjen for å si det sånn : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...