Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det ikke lenge igjen til den årlige samlingen på RINGEN. i år håper jeg det kan komme flere nordmenn enn normalt, siden kurset iår byr på mer kjøring enn det som er normalt. Det blir som vanlig delt opp i seksjoner, og første dag og 2 timer av dag to blir seksjonstrening. Fra klokken 10:00 på andre dag blir det fri kjøring på nordsløyfen i hele 10 timer. Dette gjør at de som vil ha mange timer vil få det denne gangen, der den første timen i kø, for nybegynnerne. De vil i grupper på tre biler ligge bak instruktør eller coach, der bilene skifter plass etter en runde, og der instruktør/coach henter nye tre etter tre runder, og gjør dette til alle nybegynnere har fått 3 runder bak dem. Det blir og på den tredje dag, opplæring på GP banen, og deretter tre eller fire timer fri kjøring. Som sagt håper jeg det blir bra oppmøte fra BMW CCN, for vi tror kanskje Corvette eller Porsche klubben kan slå oss hvis vi ikke blir som tidligere år.

Her er linken til kurset

http://www.fahrerlehrgang.info/englisch_version.html

Da vil jeg bare ønske dere alle velkommen til noen fantastiske dager i Eifel.

Skrevet

Hadde planer om å reise nedover i år.. Men har utsatt det.. Så satser på at jeg har en litt mer potent bil og at det passer litt bedre neste år :)

Dette er definitivt noe jeg har lyst til, spessielt siden det er med coach!

Lykke til alle som reiser :)

Skrevet

Dette er veldig spennende.. kan du si noe mer om opplegget? Vært der før?

Skrevet
Dette er veldig spennende.. kan du si noe mer om opplegget? Vært der før?

Hva vil du vite?

Kurset går over tre dager, der den første dagen er delt opp i seksjoner som en trener på med instruktør. Dag to er det en seksjon igjen, og der etter er det 10 timer med frikjøring på nordsløyfen. Den første timen er hovedsakelig bak instruktør/coach slik at nybegynnere kan lære hele banen. Der etter er det fri kjøring fra 12:00 til 20:00. På onsdag er det mellom 2 og 3 timer trening på GP banen, og der etter 3-4 timer frikjøring.

På søndagen er det avhenting av dokumenter, og velkomst middag, og onsdag avslutnings middag.

I mellom alt dette er det meget sosialt og vi har ikke hatt noen som har klaget på den sosiale delen enda :wink: , og veldig lite på kursdelen, så lenge det er de riktige instruktørene. I år er nok kanskje to, hvis vi er heldige tre skandinaviske grupper.

Er det mer du vil vite, bare spør.

Skrevet

Planlegger dere samlet kjøring fra Norge eller?

Skrevet
Hvordan er det å være to mann på en bil på dette kurset?

Hei Gunnar, takk for sist, to mann på en bil er helt i orden :wink:

Men man må betale ekstra for passasjer/sjåfør.

Skrevet
Hvordan er det å være to mann på en bil på dette kurset?

Hei Gunnar, takk for sist, to mann på en bil er helt i orden :wink:

Men man må betale ekstra for passasjer/sjåfør.

Men det er ikke for kurset, men for maten. Dvs to middager og tre lunch.

Skrevet
Planlegger dere samlet kjøring fra Norge eller?

Det vet jeg ikke noe om, siden jeg alltid flyr ned.

Men når det nærmer seg avreise er det nok alltid noen som reiser sammen nedover.

Skrevet

Ok, forstod det som det når jeg var med, at skulle man ha med passasjer så kostet det ekstra.

Skrevet

Ok, forstod det som det når jeg var med, at skulle man ha med passasjer så kostet det ekstra.

Ja det gjør det, men det en betaler for er maten, og en liten del er forsikring siden dette er et lukket kurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...