Tommy89 Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Hei, kommer med et par spørsmål igjen her jeg:) har drivi å sett litt rundt her, men egentlig ikke finni ut no om det jeg lurer på E34: skal ettermontere spredere på bilen min. Har fått tak i org bryter og tenkte jeg sku koble meg inn på den. Så kikka jeg på kontakta til bryteren, og der ser det ut som om det allerede ligger lagt opp til spredere derfra. Men hvor er det denne ledningen kommer igjen, og hvor ska jeg koble meg innpå? E36: Så skal man kanskje kjøpe seg en E36 318 av mor mi:P. Den har jo såklart detta kjente ventiltikk problemet som jeg syns er no så sinnsykt irriterende å høre på. Er ventilene og ikke dysene. Trur også at det er forbi det "bare bytte olje så blir det borte stadiet":p så er nok redd for at det må byttes no løftere. Og tar jeg ikke helt feil mener jeg at disse er hydrauliske. er det noen som har ei side i landet her som selger disse relativt billig? og er det BARE løftern jeg trenger å bytte, eller lønner det seg å ta med no mer? Edit: slenger med no bilder av glisa åsså jeg;) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerErik Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Mener å huske at ledningene til sprederene var stripsa opp på innerskjermen eller noe, er en grå plugg som ligner på den til parklyset. En på hver side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 Åja, må være på innstida "framover" lissom da eller? hadde av å kobla til hvite sideblinkere her for ei stund sia, men det var før spreder planene så tenkte ikke så langt som å sjekke om det faktisk var lagt opp til det:P hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 For å bli kvitt tikkinga på e36en må du nok bytte kam og vippearmer... Hvis du har M40 motoren da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 hei kammen blei bytta for 3-4 år siden er det nødvendig å bytte den igjen allerede da? jess er nok detta m40 greiene gitt;) er ikke heeelt hundre prosent sikker, men er 92 318. Har ikke hatt ork til å gå å sjekke opp detta ordentlig ennå, i og med at det ikke er helt sikkert man kjøper denna rusta med bmw på hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 dobbel post gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Er nok kam og løftere\vippearmer ja. M40 motoren har feilkonstruert topp etter hva jeg har hørt,som gjør at dette blir slitt unormalt fort. Reg.reim intervallen er jo på 40 000km! Har samme motor selv,kakler som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 ja etter å ha lest litt inne her, så er det en del som påstår det gitt;) dette var egentlig en lavbudsjettsreparasjon jeg hadde tenkt, men tenkte jeg ihvertfall kunne koste på nye løftere og heller selge bilen etter man har fikset litt på den Hvis man må begynne å koste på kam og hele pakka til denna gamle 318, så er det det om man heller har lyst til å bygge grombil ut av det:D Men det man hadde hatt lyst på som prosjektbil var helst en gammal e28 eller til nøds e30 .. så er litt usikker gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juni 8, 2009 Share Skrevet Juni 8, 2009 Min hadde gått 320 000 km når jeg kjøpte den,kaklet da og kakler nå også Har ikke gjort noe med den,så tror ikke det er noe farlig å kjøre med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2009 nei da, no sånn veldig farlig er det nok ikke;), men jeg personlig hater denne lyden, og har lyst til å prøve å få gjort noe med den:) forrige bilen min, en Mazda 626, den tikka noe så grusomt, men den gadd man hvertfall ikke å koste på noe, så da fikk man heller høre på detta rælet:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 så lenge bilen oppfører seg normalt, og du kan dra den til sperra, så er det ikke noe i veien. Den tikker pga slitte ventilløftere/kam. Ikke noe farlig å kjøre med, bortsett fra at den lyden er dritfæl! tror ikke du får noe igjen når du selger den ved at du fikser tikkinga. men er jo fin lærdom da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2009 jess dro den til sperra her for noen måneder sia:p, gikk greit nok det hehe. men ja er for å bli kvitt denna lyden man hadde hatt lyst til å få fiksa det;) åsså går man jo i læra til å bli mekaniker, så alt sånt er jo gøy å drive på med og man lærer jo av det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy89 Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2009 men tilbake til detta med spredera, har ikke hatt tid til å kikke no på det ennå, men hvis det ligger framme noen kabler som PerErik lenger opp her mente, så er det bare enkel plug&play eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå