bmwcec Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Hei, eg har nettopp kjøpt ny nøkkel te bmw min, men den vil ikke bli omprogramert. Eg har prøvd dette men det funket ikje: -Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det) -Skru av tenning igjen -Ta ut nøkkel -Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig. -Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen. (-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1. -Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.) noen som har peiling om ke som kan være gale. kjøpte nøkkelen gjennom gs bildeler. orginal nøkkel med fjernkontroll
bue Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Fortell meg hvilken årsmodell dette er da, så skal jeg sjekke opp mot Autodata
bmwcec Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Takk for svar. det e ein 2001 modell e39 530 d
bue Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Ifølge Autodata skal du: - Lås opp bilen - Stig inn i bilen, lukk døren - Slå tenningen PÅ og AV - Ta ut tenningsnøkkelen - Trykk på og hold inne åpneknappen - Trykk kortvarig 3 ganger på låseknappen i løpet av 10 sekunder samtidig som åpneknappen fremdeles holdes inne - Slipp åpneknappen Systemet låser og låser opp bilen hurtig for å indikere korrekt programmering. Du skal altså slå tenningen helt på og så av igjen.. Prøv det et par ganger.
bmwcec Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 stikke ut å prøve, eg prøvde tilnærmende med den gamle nøkkelen, då funket det, så sko eg gjør det samme med den nye men den ville ikke. der er 3 hakk når du slår på tenningen, står det om eg ska skru te hakk 2? hakk 1 e når bare radioen går på, hakk 2 når alt lyse i displaiet og hakk 3 då starte ann. eg har bare prøvd te hakk 1 å så tatt nøkkelen ut og trykket. ska prøve te hakk 2.
Ralph Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Har samme problemet, bilen vil ikke starte med nøkkelen, det skjedde for en stund siden. Her om dagen ville den ikke låse opp eller igjen med fjernkontrollen heller. Lyset blinker når jeg trykker så er nok ikke tom for batteri. Har prøvd programmeringa men funker ikke.
bmwcec Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 Der er ikke lys på min nøkkel, åg det går ikke ann å skifte batteri, må kjøpe heilt ny nøkkel eg når den gamle ikje virke, har prøvd alle hakka flerne ganger nå men det funker ikje. Dritt å måtte levere den inn te bmw, di e så dyre men bilen starte med den nye nøkkelen så den må jo være programert da. Sikkert bare ein liten baggatel i hjernen på bilen, tar et verksted 2 min å fikse sikkert, typisk......
tomerikk Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Du har vel den nye typen nøkkel med oppladbart batteri, den er sikkert tom for strøm og må brukes litt for å lades. Prøv igjen etter å ha kjørt en tur med den nøkkelen i tenninga.
bue Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Nøkkel som lades ved å stå i tenningslåsen? Nå har jeg hørt det og Må være strøm koblet på inni der da? Genialt påfunn da, egentlig..
bmwcec Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Skrevet Juni 8, 2009 hei, eg har nettopp kjørt lang tur og vel så det med den nye nøkkelen, så den skulle ha vært oppladet. men kan prøve igjen... kan være den ikje e heilt ladet opp??? ditt når sånne små ting ikje virke, iallefall når det e nytt. Sko ha vært fiks ferdig når det e ny nøkkel
tomerikk Skrevet Juni 8, 2009 Skrevet Juni 8, 2009 Da burde det være strøm på den. mulig du har brukt for lang tid på programeringen. Det må gjøres innen 30 sekunder på alle nøklene.
Reodor Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Programerte nøkkelen min å det funka Jeg startet bilen stengte av tok ut nøkkelen holdt inne lås knappen samt som jeg trykte tre ganker på åpne knappen... skal funke det...
Reodor Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Faen da funka ikke nøkkelen her nå mer???? Funker rett etter stopp, bytta til nytt batt i dag????? Noen med tips?
Reodor Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 stikke ut å prøve, eg prøvde tilnærmende med den gamle nøkkelen, då funket det, så sko eg gjør det samme med den nye men den ville ikke. der er 3 hakk når du slår på tenningen, står det om eg ska skru te hakk 2? hakk 1 e når bare radioen går på, hakk 2 når alt lyse i displaiet og hakk 3 då starte ann. eg har bare prøvd te hakk 1 å så tatt nøkkelen ut og trykket. ska prøve te hakk 2. Funker ikke noe her til meg Trenger tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå