nmb Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Skiftet klosser og skiver bak på min e34 for noen mnd tilbake, men har merket at det piper litt bak på høyre side, og skiven på den siden blir fort varm. Lurte jeg på om det kan være håndbrekk wire som må slakkes? Er veldig usikker på om hvordan den fungerer? Eller om det bare calipper som må pusses for skitt, og smøres opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Juni 9, 2009 Share Skrevet Juni 9, 2009 Hvis du ikke har gjort noe med håndbrekket og det ikke var varmgang før du byttet klosser, er ikke det årsaken. Når du bytter klosser havner de i en annen posisjon enn de gamle, ettersom de nye har tykkere belegg. Klossene blir stående i rust og skitt, slik at de beveger seg tregere i kalipperen enn de gamle. Dessuten sto stempelet i kalipperen lenger ute med de gamle klossene. Selv om det er støvmansjett der har stempelet en tendens til å ruste. Når du presser dette inn i kalipperen for å få inn de nye klossene vil også dette gå tregt. Løsningen er som du selv sier å gjøre rent og smøre opp. Jeg har gjort dette på alle bilene jeg har hatt, og da går det så lett at jeg kan bevege kalipperen frem og tilbake med håndkraft når den er montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmb Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2009 TAkk for et utfyllende svar!! Har renset calipper for andre gang nå, hesterens. Når bilen står i nøytral, skal begge bakhjul gå lett rundt da? Er automat.. har høyre bakdekk jekket opp og klarer ikke snurre hjul rundt med håndkraft, triller lett ellers føler jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå