Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med bilen en god stund nå. Den fusker og jager på tomgang og ved pådrag lugger den og lager dunke-lyder (og da drar den ikke uansett hvor mye gasspådrag jeg gir). Har hendt at den har kvalt seg selv på tomgang, både når motoren var varm og kald.

Det siste jeg har lagt merke til er når jeg kjører på motorveien; full gass uten å kicke ned et gir, resulterer i at den stopper på f.eks 3000rpm i femte gir og 2500rpm i fjerdegir)..den vil simpelt ikke gi noe drag så jeg må sette den i tredje for å få noe fart på kjerra. Ligger jeg å cruiser i 100km/t i femte gir, så får jeg ikke mer turtall enn 2500 uansett hvor mye jeg pusher gasspedalen ned i gulvet, selv i nedoverbakke:O

I dag la jeg merke til en ting til. Bensinmåleren min bruker veldig lang tid på å gå opp og ned. Setter jeg den i nøytralt gir i fart (f.eks 20km/t), blir måleren gjerne på 1l pr mil etter jeg har sluppet gassen og den kan til gå helt til topps...den viser at den bruker 2l mila i nøytral gir uten at jeg rører gasspedalen?!

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg har tenkt på lmm og lambda en stund, kan disse ha en innvirkning på bensinmåleren? Kan jo være bensinpumpa som tuller med meg... men jeg har stor tro på at bilen ikke får riktige signaler om luft og bensin.

Skal ringe i morgen og bestille diagnose. Bor på carl berner i oslo.

Håper noen har noen tips på hva dette kan være!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...