Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de fleste trimkammer blir oppgitt i grader, kan noen forklare meg som egentlig menes med dette? eks 272.

Tenker å bruke trimkam i en m20b27 høy komp.

Kom gjerne forslag til hvilke kam jeg bør velge.

Skrevet

Om du går inn på www.vacmotorsports.com og engine components og camshafts bruker det å stå hvilke grader kammen bør ha..

Fks en shrick (skiveleif kanskje:p) til m20:

272 degree for street use

284 degree for aggressive street and track use

288 degree for dedicated track use

304 degree for full race use with high RPM

Edit: Er vel slik at jo høyere grader kammen har jo grovere blir gangen på motorn, fks 304 kammen kan vær vansklig å få til å gå skikkelig på tomgang.. Men blir sintere på høyere turtall da..

Tror ihvertfall det er noe sånt, ikke skyt meg om jeg tar feil :P

Skrevet

272 er antall grader veivrotasjon ventilen er fysisk åpen. Men ulike produsenter oppgir desse gradene utifra ulik løftehøyde.

Noen angir durasjonen ved 0,15mm/0.006",mens noen angir ved 1,27mm/0,050".

Akkurat 272 sier ikkje allverden. Er det en Soch motor som M20 bør kamprodusenten angi også fasinga(innsug- og eksos-ventilens aktuelle åpningstider og lukketider),om den er symmetrisk(lik rampe og flanke) samt løftehøyde,gjerne med utvekslinga nevnt eller ferdig utrekna.

Skrevet

Dette var mer slik info jeg lett etter, får bla fram motor boka fra vg å sette meg ned å lese litt igjen.

Noen som har noe å anbefale?

skal høvle blokka også , så må vite hvor mye jeg kan ta om kammen har større løfte høyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...