Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Bare lufter ett spørsmål her.. Kjøpte nettopp en m50b25 motor som toppakninga skulle vært byttet på.. Er dette noe jeg kan begi meg utpå selv eller burde det helst overlates til verksted?? Jeg er sånn midt på treet teknisk anlagt å har skrudd en del selv, men aldri vært borti åpne motorer..

Hvis dette ER noe jeg kan gjøre selv, så tar jeg gjerne mot råd å hjelp om åssen det gjøres, hvis ikke dette er noe å prøve på selv så si ifra...

mvh

Kim Marius

Skrevet

Kjøp deg haynes bok, så er du langt på vei. Har du i tillegg skrudd litt selv, og motoren ikke er satt i bil enda, så tror jeg du klarer det selv, uten store problemer:)

Kan lønne seg få undersøkt at toppen ikke er blitt skeiv før du monterer sammen igjen:)

Skrevet

Alt er mulig, men har du aldri vert oppi en motor før en gang er det nok lite lurt og hive seg på noe slik. Er ikke det vanskligste og skifte toppakkninga, men å få det isammen igjen rett er verre.

Skrevet

Takk for svar..

Har en Haynes bok, har bare ikke glana noe særlig i den.. men der står jo det meste hvordan man skrur sammen toppen i hvilken rekkefølge og hvor hardt.. Motoren står ute, toppen er ikke vridd å det er ikke helt lekk enda, men det er vann i eksosen ettersom jeg skjønte på forrige eier så før jeg setter den i vil jeg bytte toppakning og slikt.. Er litt synd å "skru ihjæl" en så "grom" motor:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...