Gå til innhold

Step by step; hvordan ta en motor ut av motorrommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder faktisk på med akkurat det samme nå. På en E36. Har ikke møtt noen særlige problemer ennå, og en ser jo fort hva det går i mens man demonterer.

Men ja, smart det å merke.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Holder faktisk på med akkurat det samme nå. På en E36. Har ikke møtt noen særlige problemer ennå, og en ser jo fort hva det går i mens man demonterer.

hmmm, kor i haugesund e det du holde te?

Skrevet

Ja om det er noen som føler for å bytte bort et par timer+ i noen øl og olje så blir eg aldeles ikkje lei meg. :D Bare til å komme!

Kan alltids bytte par timer i noen øl, for å bytte motor er jeg ikke så god på :wink:

Skrevet

hmmm, kor i haugesund e det du holde te?

Der va motoren ute, gikk heilt fint. Holde te nord i byen. Kvalsvik, der med Haraldsstøttå.

593xpwnc8i1amrvzp3yd.jpg

nsuonkbpn7fgrk3gfu15.jpg

lye5lvu8yy0g27eoy9lk.jpg

oonxqxffjenlxxeudqv6.jpg

Skrevet

Gamlemotoren ska selgast. Hatt litt problemer med an.

Får se ka hive i an. Optimalt sett ein M50TUB28, men eg vet kje ka som må gjøras for å få ein vanos motor i.

Du får sei i fra hvis du trenge hjelp i hvert fall.

Skrevet
Gamlemotoren ska selgast. Hatt litt problemer med an.

Får se ka hive i an. Optimalt sett ein M50TUB28, men eg vet kje ka som må gjøras for å få ein vanos motor i.

Du får sei i fra hvis du trenge hjelp i hvert fall.

Ka e det så gale me motoren da? Ja om du vil hjelpe så er det bare til å komme. :D Setter pris på all hjelp eg kan få. :D

Skrevet

Tikke litt, lure på om det ikkje e sprekk i toppen, evt lekkasje mellom topp og blokk. Samtidig så koke an. Lagt ut 15000 på an, så nå vil eg ikkje ha mer med an å gjør. :wink:

Skrevet

nei det forstår eg godt! Nå henter eg delebilen min i dag forhåpentligvis så da tenker eg at eg kommer til å holde på hele uka. :?

Skrevet

Burde ikke ta mer enn et par tre timer å ta ut motoren. Ser for meg at det e mer arbeid å stappa i den nye da.

Eg ska hellakkera og skifta farge før det skjer uansett.

Skrevet
Burde ikke ta mer enn et par tre timer å ta ut motoren. Ser for meg at det e mer arbeid å stappa i den nye da.

Eg ska hellakkera og skifta farge før det skjer uansett.

Eg begynner allerede i kveld eg. Har desverre ikkje tid te å gjøre noe mer enn bare reint bytte... Sjøl om eg gjerne skulle ha lakkert og overhalt skikkelig...

Skrevet

skal fortelel dere en hmmeighet jeg,

skal dere unngå knekte skruer, som på eksosmanifolden, så kan dere nemmelig få de alle ut uten å knekke en eneste en og uten å bruke mye makt, ved at dere faktisk, varmer opp skruene i ca 1 min med gassbrenner direkte på skruen, prøv nå og se det funker som faen!!

Skrevet
skal fortelel dere en hmmeighet jeg,

skal dere unngå knekte skruer, som på eksosmanifolden, så kan dere nemmelig få de alle ut uten å knekke en eneste en og uten å bruke mye makt, ved at dere faktisk, varmer opp skruene i ca 1 min med gassbrenner direkte på skruen, prøv nå og se det funker som faen!!

Takk for tips. :D

Skrevet

kjenner meg igjen her :P bare byttet fra 316 -> 325 :-D

Å lempe inn motor for å så skru den fast, brukte jeg ca. 1-2 timer på, inkludert ny forstilling. Men resten av kabler osv. som tar litt tid. så MANGE bolter! :-( Hadde masse problemer med å løsne alt av bolter på den gamle forstillingen, motor osv. De satt godt fast, men så fikk man lånt en muttertrekker til kompressor med 1200 nm, da fløy boltene av :P

Fin ting å gjøre ved motorbytte om den har gått et par mil, skift pakning på bunnpannen når du har den ute. Får du renset den og tatt vekk alt det gamle gugge som ligger igjen der. Et helvette å komme til når den står i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...