Jan Tore Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Holder faktisk på med akkurat det samme nå. På en E36. Har ikke møtt noen særlige problemer ennå, og en ser jo fort hva det går i mens man demonterer. Men ja, smart det å merke.
Astri Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Holder faktisk på med akkurat det samme nå. På en E36. Har ikke møtt noen særlige problemer ennå, og en ser jo fort hva det går i mens man demonterer. Men ja, smart det å merke. hmmm, kor i haugesund e det du holde te?
wagon Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Ja om det er noen som føler for å bytte bort et par timer+ i noen øl og olje så blir eg aldeles ikkje lei meg. Bare til å komme! Kan alltids bytte par timer i noen øl, for å bytte motor er jeg ikke så god på
Jan Tore Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Holder faktisk på med akkurat det samme nå. På en E36. Har ikke møtt noen særlige problemer ennå, og en ser jo fort hva det går i mens man demonterer. Men ja, smart det å merke. hmmm, kor i haugesund e det du holde te? Der va motoren ute, gikk heilt fint. Holde te nord i byen. Kvalsvik, der med Haraldsstøttå.
Astri Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Hmmm, greit å sjå. Ka e det du skal putte i da? Ka gjør du med dengamle motoren?
Jan Tore Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Gamlemotoren ska selgast. Hatt litt problemer med an. Får se ka hive i an. Optimalt sett ein M50TUB28, men eg vet kje ka som må gjøras for å få ein vanos motor i. Du får sei i fra hvis du trenge hjelp i hvert fall.
Astri Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Gamlemotoren ska selgast. Hatt litt problemer med an. Får se ka hive i an. Optimalt sett ein M50TUB28, men eg vet kje ka som må gjøras for å få ein vanos motor i. Du får sei i fra hvis du trenge hjelp i hvert fall. Ka e det så gale me motoren da? Ja om du vil hjelpe så er det bare til å komme. Setter pris på all hjelp eg kan få.
Jan Tore Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Tikke litt, lure på om det ikkje e sprekk i toppen, evt lekkasje mellom topp og blokk. Samtidig så koke an. Lagt ut 15000 på an, så nå vil eg ikkje ha mer med an å gjør.
Astri Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 nei det forstår eg godt! Nå henter eg delebilen min i dag forhåpentligvis så da tenker eg at eg kommer til å holde på hele uka.
Jan Tore Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Burde ikke ta mer enn et par tre timer å ta ut motoren. Ser for meg at det e mer arbeid å stappa i den nye da. Eg ska hellakkera og skifta farge før det skjer uansett.
Astri Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Burde ikke ta mer enn et par tre timer å ta ut motoren. Ser for meg at det e mer arbeid å stappa i den nye da.Eg ska hellakkera og skifta farge før det skjer uansett. Eg begynner allerede i kveld eg. Har desverre ikkje tid te å gjøre noe mer enn bare reint bytte... Sjøl om eg gjerne skulle ha lakkert og overhalt skikkelig...
badsha Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 skal fortelel dere en hmmeighet jeg, skal dere unngå knekte skruer, som på eksosmanifolden, så kan dere nemmelig få de alle ut uten å knekke en eneste en og uten å bruke mye makt, ved at dere faktisk, varmer opp skruene i ca 1 min med gassbrenner direkte på skruen, prøv nå og se det funker som faen!!
Astri Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 skal fortelel dere en hmmeighet jeg,skal dere unngå knekte skruer, som på eksosmanifolden, så kan dere nemmelig få de alle ut uten å knekke en eneste en og uten å bruke mye makt, ved at dere faktisk, varmer opp skruene i ca 1 min med gassbrenner direkte på skruen, prøv nå og se det funker som faen!! Takk for tips.
SSM Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 ....kjøp Haynes boka til E34 på Biltema elns så står det jo step by step der...
bjsyse Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 kjenner meg igjen her bare byttet fra 316 -> 325 Å lempe inn motor for å så skru den fast, brukte jeg ca. 1-2 timer på, inkludert ny forstilling. Men resten av kabler osv. som tar litt tid. så MANGE bolter! Hadde masse problemer med å løsne alt av bolter på den gamle forstillingen, motor osv. De satt godt fast, men så fikk man lånt en muttertrekker til kompressor med 1200 nm, da fløy boltene av Fin ting å gjøre ved motorbytte om den har gått et par mil, skift pakning på bunnpannen når du har den ute. Får du renset den og tatt vekk alt det gamle gugge som ligger igjen der. Et helvette å komme til når den står i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå