Trono Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 Her kommer bildene av mitt nye glis! ´95 mod BMW 850CIA. Den er dog produsert sent 93 så det er M70 motoren på 5.0 liter som står i. Svart metallic og hatt èn tidligere eier i Norge som har holdt den veldig godt. Aldri vinterkjørt Tok meg to uker før skiltene var på plass, men nå er den akkurat EU godkjent og alt i tipp topp stand! Måtte bytte fra 275/40r17 dekk bak til 255/40 for å få den godkjent. Surt, men fikk iallfall to gratis dekk av forhandleren pga dette. 275 dekka skal nok på igjen. Den har vært godkjent med det før, men kommer vel litt ann på hvor man går. BT mente til og med at det er en ok dim, men kunne ikke uten videre sende noen godkjenning til verkstedet. Ellers blir det neppe noen prosjektbil, men et par ting har jeg sett meg ut at jeg vil forandre. Vil ha på CSI speil og få byttet midtkonsollen. Mulig jeg bare lakker den svart, men børsta stål frister. Hvis noen vet om det går ann å skaffe det til disse bilene så si ifra! Får mye bra oppmerksomhet i denne, men nok preik og mer bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 Nydelig vogn. Gratulerer så mye. Slit'n med helsa og ta godt vare på den. Hehehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 åh.. jeg er misunnelig.. 850 er det flotteste BMW noen gang har klemt ut av fabrikken. og jeg tror du gjorde et godt kjøpt med denne! den dagen jeg er lei av min E34 blir det nok 850! hva slags dim er det på de felgene der? svære hjulbuer på E31 ser det ut som. ang. den plata i midtkonsoll ville jeg tatt den ut og lakket den med en gang. kan godt være at det hadde vært tøft med børstet, men hvem vet hvor lang tid det tar å få tak i en slik? og den plata der ser jo ut som om noen har kjøpt fake treverk på esso. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 Rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 Drømmebimmer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 På en skala fra 1 til 10, hvor 1 er 100 000,- og 10 er 1 000 000, hvor vil du plassere bilen i forhold til hva du betalte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trono Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2009 Hehe, ja.. midtkonsollen ser ut som lakket kork. Ser ikke mye pent ut. Det er 17" AC Snitzer felger som den står på. 8x17 ET10 foran og 9x17 ET19 bak. Antar det er det iallfall, er ekstra godkjenning i vognkortet på de dimmene. Er litt høy ja, men vet ikke om det er noe jeg vil senke. Pga den lange snuten foran så går den allerede veldig fort nedi. Mulig det kan gjøres noe bak, men er også eletroniske dempere på denne, så det blir bare senkefjær som er økonomisk fornuftig vil jeg anta Det er også litt pirk jeg må få tatt i sommer. "Slip ringen" i rattet tror jeg må byttes. Airbaglyset lyser og hornet fungerer ikke. Virker som en typisk feil av ledningene der ryker. Skal iallfall sjekke opp i det snarest. Det er også to rustroser på takluka og en liten flekk midt på under bakvinduet. Skal få tatt dette i sommer, men foreløpig har jeg bare smørt det inn. Pris holder jeg hemmelig pga evt. fremtidig salg, men kan vel si at jeg fikk en god pris mot at jeg fikser de nevnte tingene selv. Forhandleren stilte på sin side med tilstandsrapport, EU godkjenning og vanlige 3mnd garanti på motor og drivverk. For sikkerhetsskyld slenger jeg den nok innom naf på en garantiutløpstest etter sommerferien. Ellers synes jeg ikke forbruket har vært så veldig avskrekkende så langt heller. Såklart drikker den godt om man er litt leken med gassen, men klarer fint langkjøring på 1.0-1.1 med jevn og fin kjøring.. Hadde en 35mils tur i går hvor kanskje 10 mil var svingete landevei. brukte 12l/100km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Ser bra ut dette Var vel edc på denne? Står dette fortsatt montert eller er det fjernet. Ta kontakt med Egil S. på forumet her for å registrere deg og bilen i det uoffisielle eierregisteret han holder på å bygge opp. Takluka ruster, er vel bare sånn det er har jeg inntrykk av, tror ikke noen som helst slipper unna det i lengden. Inntrykk av at den er pressa i ganske så tynt stål. www.8er.ch www.bimmerforums (let deg fram til e31 forumet) www.wuffer.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trono Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2009 Takk takk Hadde den utstilt på søndag under bilens dag. Var litt moro! Men var en custom Peterbilt og en Dodge Viper på hver side som også tok mye oppmerksomhet, men en del som kommenterte på at det var godt å se noen europeiske biler også. Ble bilde i avisa og var iallfall ikke mange som stilte med V-12 der Er EDC, ja. Står såvidt jeg kan se fortsatt montert. Var iallfall to-tre sensorer/kontakter kobla til på bakdemperene. Faktisk lurer jeg på om de ble bytta ved forrige EU-godkjenning. Skal ikke si det sikkert da, men bare kikka raskt over papirene når jeg fikk den og så den hadde fått mangellapp på demperene forrige gang. Skal sjekke dette ut igjen senere. De så iallfall fine ut når jeg hadde av bakdekka og bilen er stiv og fin å kjøre. Takluka virker som et typisk problem ja. Heldigvis er det bare snakk om to små flekker med overflaterust, så satser på jeg kan pusse det selv. Har ellers i det siste drevet og lest litt om Wokke chips og hørt omtrent bare positive meninger om disse. Ekstra HK er ikke så viktig for meg, men hadde vært fint å få mer bunndrag og responsiv automatkasse. Om 10-20% mindre bensinforbruk stemmer så er jo det også bare positivt. Men må sjekke det litt ut. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å chippe den, men med så mange som snakker positivt om det lurer jeg på om det er noe å sjekke ut. Er det noen her som har noen erfaringer med de chippene? Har kontakta Egil og meld meg inn i registeret, ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Sinnsykt pen bil det der ja *missunelig* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 Takk takk Hadde den utstilt på søndag under bilens dag. Var litt moro! Men var en custom Peterbilt og en Dodge Viper på hver side som også tok mye oppmerksomhet, men en del som kommenterte på at det var godt å se noen europeiske biler også. Ble bilde i avisa og var iallfall ikke mange som stilte med V-12 der Er EDC, ja. Står såvidt jeg kan se fortsatt montert. Var iallfall to-tre sensorer/kontakter kobla til på bakdemperene. Faktisk lurer jeg på om de ble bytta ved forrige EU-godkjenning. Skal ikke si det sikkert da, men bare kikka raskt over papirene når jeg fikk den og så den hadde fått mangellapp på demperene forrige gang. Skal sjekke dette ut igjen senere. De så iallfall fine ut når jeg hadde av bakdekka og bilen er stiv og fin å kjøre. Takluka virker som et typisk problem ja. Heldigvis er det bare snakk om to små flekker med overflaterust, så satser på jeg kan pusse det selv. Har ellers i det siste drevet og lest litt om Wokke chips og hørt omtrent bare positive meninger om disse. Ekstra HK er ikke så viktig for meg, men hadde vært fint å få mer bunndrag og responsiv automatkasse. Om 10-20% mindre bensinforbruk stemmer så er jo det også bare positivt. Men må sjekke det litt ut. Er i utgangspunktet litt skeptisk til å chippe den, men med så mange som snakker positivt om det lurer jeg på om det er noe å sjekke ut. Er det noen her som har noen erfaringer med de chippene? Har kontakta Egil og meld meg inn i registeret, ja Dersom de demperene er byttet til originale edc dempere hadde i alle fall forrige eier ingen betenkeligheter med å bruke penger på vedlikehold, og det virker jo veldig positivt. De aller fleste bytter disse til andre konvensjonelle dempere når de ryker. Er merkbar forskjell med Wokke chip ja, og om du ser på de internasjonale forumene er det mange som har positive erfaringer. Sabla enkelt å bytte også Skal ikke uttale meg om hvorvidt bensinforbruket går særlig ned, noe jeg ikke ser på i det hele tatt Bare pass på at du bestiller ekte vare direkte fra Wokke selv, flere som er blitt lurt av en Amerikaner på ebay som påstår han får chip fra samme leverandør som Wokke. Svindel, kort og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trono Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2009 Aha, takk for svar. Har sett jeg må være obs på at det er orginalchip, ja Tenkte å bare sende en mail til han direkte. Så han skrev på et forum at man kunne gjøre det hvis man ville spare litt penger. Forrige eier har vært en mann i 50 årene som bare har hatt bilen som kosebil, av det jeg har sett av regninger og papirer tror jeg ikke han har tenkt så mye på pris, nei. Han var heller ikke noe mekaniker, så alt er gjort på verksted. Positivit for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trono Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2009 Ringte akkurat Bavaria for pris på oljeservice. Skulle ha 2600,-. - 1800,- bare for olja Noen som har noen bedre tips her? .. Tror faktisk jeg bare tar det selv siden jeg uansett har carsoft til å resette intervallet. Hadde jo vært greit å hatt stempel i serviceboka, men den hadde inspection II sist og føler ikke det er nødvendig å bruke så mye penger på å bytte olja... Er isåfall 5w40 et greit valg å sette på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 Kjøpte akkurat 10w-60 olje til min som skal på en av dagene. time bestillt hos transtec for automat kasse olje/filter bytte. Torsdag drar jeg til USA for å hente kompressor kit'et mitt. Mulig jeg ville ventet litt med Wokke chip'en til min kompressor tråd er laget, blir nok syke greier dette. Synes du hadde lavt forbruk jeg, jeg sliter med å komme under 1.2l på langkjøring, men det kan være 3.45 diffen min og 3.15 diffen din som utgjør den forskjellen. Bunndrag og automaten må du nok bare leve med da denne er dårlig, grunnen er at automaten ikke låser giret men ligger å "slurer" på converteren, så der ryker det 20++% power. Hjelper ikke med chip, må nok til med en heftigere converter om du vil ha mer futt i bunn. Når det gjelder 275 dimensjonen så er dette original CSI dimensjon. skal ikek være noe problem å få godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trono Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2009 Kompressor ja.. Hehe, det røsker nok Mye må du ut med for oljebytte på girkassa? Ang. chip så ser jeg på den nyeste med egen EML2.0 chip til automat-kassa. Ser flere forumtråder som nevner at forskjellen er stor. En skrev til og med at at hans chippa automat dro fra stock manuell biler. Synes det høres spennende ut, men som sagt, ikke noe jeg har kikket veldig mye på så langt. If anyone thought that the original Wokke chips were great, you definately have to try this new EML v2.0 chip. The difference is like night and day. The acceleration from dead stop is very noticeable! This chip alone will give the 3.91LSD crowd a run for their money. TxGreg stopped by today and we did some head to head comparison, and needless to say all he got to see was the HYBRID sticker on my trunk! http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Performance-chip-BMW-E31-E32-V12-incl-EML-V2-0_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12Q7c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1205Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem4a97e7843eQQitemZ320376112190QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå