zH- Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Heisann. Sist helg byttet jeg kam'sensor da jeg hadde symptomer på det. Etter jeg byttet den kjørte jeg en tur, og da stoppet plutselig bilen, og ville ikke starte igjen. 2 timer senere startet den som om ingenting hadde skjedd. Misstenkte da veivsensoren for å være litt kødden. Tok diagnose, og som jeg tenkte var det registrert feil på både veiv og kam sensor. Etter bytte av veivsensor starter ikke bilen i det hele tatt. Har slettet feilminne. Ny diagnose i dag viser ingen feil i DME. Hva kan dette være? Takk for hjelp
bue Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Ved montering av veivsensor, sjekket du at den gamle og nye var av lik lengde? Mistenker at sensoren ikke står nære nok svinghjulet, og den derfor ikke får sterkt nok signal. Prøvd å trillstarte bilen? Hender seg de starter da.
zH- Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 Det gjorde jeg ikke :S Kanskje det er feilen ja! Får plukke den av å sjekke! Takk for tipset. Er desverre automat, så blir vanskelig å trille igang
zH- Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Tok ut sensoren idag og sjekk opp imot den gamle, og de var like lange. Har også prøvd å starte med de andre nøkklene i tilfelle det skulle være startsperren, men ingen forskjell. Når jeg prøver starte bilen, så går starteren og det lukter bensin framme i motorrommet etter noen forsøk, så det er nok noe med tenningen. Noen som har forslag? Er ganske oppgitt nå :/
Stephan.s Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Hvis den meldte feil til systemet, må denne resettes før ting fungerer som normalt igjen tror jeg.
zH- Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Glemte å nevne, jeg slettet feilminne (er dette å resette?), slettet "adaption values" For DME, og hadde batteriet koblet av over natten.
zH- Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Glemte å nevne dette, og tror det kan være av betydning desverre :S Når jeg skulle ta ut den orginale veivsensoren slet jeg veldig med å få den ut av kontakten sin (pluggen, ikke sensoren), så klipte av ledningen for å få til å dra i den fra oversiden av innsuget. Batteriet var ikke koblet fra når jeg gjorde dette. Kan det være at jeg har kortsluttet lederne i kabelen, og brendt noe på hjernen? :S Hvordan er det å teste med andre hjerner på denne bilen? Er det mulig? Hvilken framgangsmåte?
Rayb Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Mistenker at sensoren ikke står nære nok svinghjulet. Enten er det det, eller så nevnte ZH at det var registret feil på kamsensoren også...!?
zH- Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Kam sensor ble skiftet dagen før, og bilen startet og gikk etterpå. Den nye veivsensoren var like lang som den gamle
benger Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Kjøpte OEM-veivsensor? Billige kina-sensorer virker aldri...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå