bjsyse Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Heisann! Jeg har en BMW 325i E36, M50B25, og har skiftet olje. Saken er, jeg har fyllt på 6.8 liter ca. nå, og den når enda ikke helt opp til minimums streken på peilepinnen. Motoren skal jo bare ha 6.5 liter eller skal man bare fylle på til peilepinnen viser at det er nok ? Kan vel legge til at jeg har også had nede bunnpannen for, har byttet pakning, så renset den også før jeg satte den på igjen.
Glennski Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Skal bare fylle på 6,5l som er riktig til denne motoren. Da vil jeg tro at du ikke har peilepinnen langt nok nedi.
Aroid Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 motor 6,5 liter + 0,75liter oljefilterhuset Sum 7,25liter skal det var på M50 motoren når motoren er helt tom for olje.
Glennski Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 motor 6,5 liter + 0,75liter oljefilterhuset Sum 7,25liter skal det var på M50 motoren når motoren er helt tom for olje. M50 skal ha 6,5l INKL oljefilter
bjsyse Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 raske svar, takk Peilepinnen står helt nede, ga peilepinnerøret et par kakk med en gummihammer når jeg satte den i igjen. hehe, glemme oljepluggen hadde blitt dyrt har faktisk kjøpt ny plugg ( bolt). Så jeg skal i teorien ha nok olje på motoren da?
Aroid Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 motor 6,5 liter + 0,75liter oljefilterhuset Sum 7,25liter skal det var på M50 motoren når motoren er helt tom for olje. M50 skal ha 6,5l INKL oljefilter Oki. ke bra da Fyll på 6,5 du da. så starter du opp motoren å peil på nytt. Både og castrol og valvoline har Smøringshette 6,5 liter og Filterhette 0,75 liter når det ikke står noe om filterhette så er smøringshette max
Aroid Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 sånn har dem gjort det på grunn av vist man tapper bare olje i fra bunnpannen uten å skift oljefilter så kan man bare fyll på 6,5liter men vist man har byttet filter også så kommer 0.75liter i tillegg
bjsyse Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Altså, skal jeg fylle opp mer da eller ikke ? Til peilepinnen viser det er nok ? Har btw nappet av oljefilter "holderen" også for å bytte pakning der, så motoren har vært rimelig tømt for all olje som var
Wendel Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Prøv å vri på peilepinne røret samtidig som du trykker det ned. Blei litt lurt av samme problemet på min bil en gang. Prøvde å dyttet røret ned med det rørte seg ikke. Noe som endte opp med at jeg fylte på 1 liter for mye Og når du har fylt på 6.8l så burde den ivaffal nå opp til minimumsmarkeringen selv om filterhuset har vært helt tomt. Skiller vel ca 1 liter fra minimum til max hvis ikke jeg er helt på bærtur?
bjsyse Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 vel, peilerøret er dyttet helt ned, som sagt, ga den en kakk med en slik gummi hammer og hadde den ikke vært helt nede ville ikke feste til peilerøret matchet der man skal skru det fast. Peilepinnen har jeg helt nede, bilen står på flat mark. Så entn er det bare å fylle eller la vær
Glennski Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 vel, peilerøret er dyttet helt ned, som sagt, ga den en kakk med en slik gummi hammer og hadde den ikke vært helt nede ville ikke feste til peilerøret matchet der man skal skru det fast. Peilepinnen har jeg helt nede, bilen står på flat mark.Så entn er det bare å fylle eller la vær Da fyller du opp til den når merket på pinnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå