e30m3 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Den samme tråden ligger under Annet- bil & motorprat, er relativt ny så var usikker på hvor jeg skulle legge tråden, mod kan slette den ene. Overskriften sier det meste, har siklet litt på en 316 med 325 motor som da selvfølgelig ikke er godkjent. Hva kan i verste fall skje, nå tenker jeg lovmessig ikke motormessig. Hva må til for å eventuelt godkjenne det? 325 understell og bremser ? Håper på raske og positive tilbakemeldinger i og med at jeg har 2 skeptiske foreldre ..
Sandersen Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 den blir ivertfall avskilta det er første som skjer.. så må du vise den igjen med orginal motor. også kan du få saftig regress vist du smeller med den og forsikringsselskapet finner ut at det er bytta motor, kan du bli skyldig i begge biler fra egen lomme.. tror ikke du får noe straffegebyr på hk avgift siden bilen har jo vært i norge i 10år?
Hoem Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Er ikke sikkert bilen har vært 10 år i norge.. Du får ikke godkjent en 316 med 325 motor nå. Det blir rett og slett alt for tungt!
e30m3 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Okey, var jo klar over at det er ulovlig. Men var litt usikker på følgene av dette og eventuelt sjansen for at det blir oppdaget(?), EU kontroll? Etter sånn jeg forstod det så var den gamle motoren liggende men ganske så ødelagt, så da blir jo det uaktuelt. Usikker på om bilen har vært i Norge i 10 år. Takker så meget for svar så langt!
Sandersen Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Er ikke sikkert bilen har vært 10 år i norge.. Du får ikke godkjent en 316 med 325 motor nå. Det blir rett og slett alt for tungt! derfor jeg skreiv et spørsmålstegn etter....
Sandersen Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 uansett om han har motoren liggandes kan det hende du får eskorte direkte til biltilsynet vist du havner i teknisk eller politiet har mistanke.. ved værste utfall ivertfall.. de er ikke koselige på 6cyl i 4cyl kaross. + de ser jo veldig fort forskjell på en 4cyl og 6cyl på eu og da. Hadde eller gått for en 320 med 325 motor da man må kjenne bra til dem for og se forskjell for og si det sånn, skjønner godt at foreldrene dinne er skeptiske! hadde heller valgt og putte i en 318is motor, med små modifikasjoner så henger den greit etter en 325 vist det skulle blitt aktuelt altså..
e30m3 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Det er såpass ja. Takker så meget for svar Sandersen! Kunne meget fort blitt et bomkjøp her. Var veldig gira i og med at det var en lav pris på en bil som så relativt bra ut. Tingen er at jeg hadde fått et lite lån av mine foreldrene for å handle bil til læretida begynner neste uke Hadde vært digg med med en bil som ikke trenger så alt for mye mods før lappen er i boks Igjen, tusen takk!
Snake____1 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Er ikke sikkert bilen har vært 10 år i norge.. Du får ikke godkjent en 316 med 325 motor nå. Det blir rett og slett alt for tungt! Jaha, for tung? hva er maks vekta da? Min 316 ligger på 1280kg med fører å full tank nå. skal bygge om til M52B25 siden den er alu. Men hvor kan jeg få tak i godkjenningspapirer? BMW Norge avviste meg ihvertfall tvert, før jeg fikk gå i detaljer!
e30m3 Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Er ikke sikkert bilen har vært 10 år i norge.. Du får ikke godkjent en 316 med 325 motor nå. Det blir rett og slett alt for tungt! Jaha, for tung? hva er maks vekta da? Min 316 ligger på 1280kg med fører å full tank nå. skal bygge om til M52B25 siden den er alu. Men hvor kan jeg få tak i godkjenningspapirer? BMW Norge avviste meg ihvertfall tvert, før jeg fikk gå i detaljer! Antar at han mente at det blir for vanskelig og kostbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå