Arild G. Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 har et problem med at når jeg kjører sakte, og spesiellt når jeg slipper gassen for å sakke farten så begynner bilen å rykke/jokke noe forferdelig. har også hatt samme problem med en e30 før uten å finne ut hva det var. jeg har også en veldig ulyd i det jeg tror er utløserlageret. er stille når jeg holder clutchen inne når bilen går på tomgang, og er en voldsom rasle/knaselyd når jeg slipper ut clutchen. kan nykkingen ha noe sammenheng med dette? bilen er en e30 325i
pål Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Har samme nykkeproblem på e 30 min, jeg byttet alle foringer i bakstillinga, opphengslager, hardykobling,og kopling. Uten at dette har hjulpet noe særlig, har i tillegg byttet diff for å sjekke om det kunne være slakk i den. Det er ikke slakk i diff eller kryss i mellomaksling, Ikke slakk i drivakslinger heller. Eneste jeg kan tenke meg som er igjen da må være foringene i motorfestene. forran og bak
Richirich Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 dette er vel værst på 1.giret vil jeg tro.. har samme problem, men ingen anelse hva det kan være..
JonasD Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Fattern hadde samme problem på hans E28, men det var på ALLE gir
bmw pat Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Ville sjekket hardykobling og mellomaksel lager/opplagring. Ang raslelyden er vel dette inngående lager i girkasse i og med at det blir stille når du trykker inn clutchen.
Fliid Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Nykking; Skjekk gasspjeldbryterens innstilling og funksjon.
Arild G. Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 når jeg var på eu-kontroll i vår, så skrudde mekanikeren der skruen på LMM helt inn for å få co ned til ca 1. en stund etter det så byttet jeg til en annen LMM jeg hadde liggende, og skruen på den var antageligvis ikke rørt. den stod vertfall ganske langt ute. prøvde å skru inn skruen på LMM med ti runder i går, og nå ser det ut til at nykkingen er nesten borte. noen som vet hva denne skruen egentlig gjør?
pål Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Fliid, det gjorde jeg på min, men den fungerte som den skulle og var riktig innstilt. likevel har den kengeru tendenser. Slik har den alltid vært i mitt eie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå