Bimmerlars Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Noen som har blitt stoppet i teknisk med ikke godkjent bil? F. eks ulovlig motorskift, 4 eller 6 punkts belter osv osv. Hva skjer da?
Just-turbodiesel Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 da får du 14 dager på deg til å rette opp feilene, vedrørende motor finner dem det ikke ut, det har jeg ALDRI hørt om utenom at det nå nylig blir brukt bremsebenk i trondheim.
Kristov Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Får man bot? I utgangspunktet nei - er manglene på bilen særdeles grove kan man bli avskiltet på stedet.
Bimmerlars Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Okei. Leste en plass her om en som fikk stor bot pga. ulovlige felger. Har alltid hørt man får mangellapp og må til visning.
h4ns3n Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 da får du 14 dager på deg til å rette opp feilene, vedrørende motor finner dem det ikke ut, det har jeg ALDRI hørt om utenom at det nå nylig blir brukt bremsebenk i trondheim. var en mnd sist jeg sjekket, og i fjor da min fikk mangellapp etter teknisk kontroll. Han sjekket forresten blokknr på min 320
Just-turbodiesel Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 da får du 14 dager på deg til å rette opp feilene, vedrørende motor finner dem det ikke ut, det har jeg ALDRI hørt om utenom at det nå nylig blir brukt bremsebenk i trondheim. var en mnd sist jeg sjekket, og i fjor da min fikk mangellapp etter teknisk kontroll. Han sjekket forresten blokknr på min 320 jøsses:S jeg ble stoppa i fjor i august jeg da, da sjekka felger/dekk og at jeg mangla bakseter. Det jeg fikk mangel på... Jeg spurte han om dem ville sjekke lys og bremser, men det var ikke så farlig sa han... med andre ord bryr dem seg kun om å få inn penger og irritere folk, de er jo verdens treigeste når det gjelder papirarbeid som kan komme forbrukeren til gode f.eks
Kristov Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Er jo ikke påbudt med bakseter Det er påbudt med sitteplass for så mange bilen er registerert for.
h4ns3n Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 da får du 14 dager på deg til å rette opp feilene, vedrørende motor finner dem det ikke ut, det har jeg ALDRI hørt om utenom at det nå nylig blir brukt bremsebenk i trondheim. var en mnd sist jeg sjekket, og i fjor da min fikk mangellapp etter teknisk kontroll. Han sjekket forresten blokknr på min 320 jøsses:S jeg ble stoppa i fjor i august jeg da, da sjekka felger/dekk og at jeg mangla bakseter. Det jeg fikk mangel på... Jeg spurte han om dem ville sjekke lys og bremser, men det var ikke så farlig sa han... med andre ord bryr dem seg kun om å få inn penger og irritere folk, de er jo verdens treigeste når det gjelder papirarbeid som kan komme forbrukeren til gode f.eks Hmmm.. Er det så mye penger å hove inn på at de må sjekke bilen når du har utbedret feil da? Koster jo ingenting
Galro Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 . med andre ord bryr dem seg kun om å få inn penger og irritere folk, de er jo verdens treigeste når det gjelder papirarbeid som kan komme forbrukeren til gode f.eks Jepp. Én enkelt betjent fra Statens Vegvesen er representativ for hele etaten. Sannsynligvis brukte de flere kroner på kontrollere bilen din, enn hva dem får igjen når du kommer for å få den godkjent.
JonasD Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Hva er reglene med en ikke godkjent bil på prøveskilter? Kan de stoppe deg osv da?
M3cabriolet Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Hva er reglene med en ikke godkjent bil på prøveskilter?Kan de stoppe deg osv da? ja det kan de. men de sier vel at skal du kjøre på prøveskilt så må bilen være i forsvarlig stand, men ikke nødvendigvis forskriftsmessig. skal du derimot komme deg igjennom en kontroll med vanlige skilter uten mangellapp, så må bilen være i forskriftsmessig stand. men i begge tilfellene her inndrar de skiltene på stedet om bilen ikke er i forsvarlig stand.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 da får du 14 dager på deg til å rette opp feilene, vedrørende motor finner dem det ikke ut, det har jeg ALDRI hørt om utenom at det nå nylig blir brukt bremsebenk i trondheim. var en mnd sist jeg sjekket, og i fjor da min fikk mangellapp etter teknisk kontroll. Han sjekket forresten blokknr på min 320 jøsses:S jeg ble stoppa i fjor i august jeg da, da sjekka felger/dekk og at jeg mangla bakseter. Det jeg fikk mangel på... Jeg spurte han om dem ville sjekke lys og bremser, men det var ikke så farlig sa han... med andre ord bryr dem seg kun om å få inn penger og irritere folk, de er jo verdens treigeste når det gjelder papirarbeid som kan komme forbrukeren til gode f.eks Hmmm.. Er det så mye penger å hove inn på at de må sjekke bilen når du har utbedret feil da? Koster jo ingenting ikke spill dumme nå da.. det er snakk om et totalt bilde av deres arbeid. Ikke fordi jeg ble stoppet. Når de ikke sjekker bremser og lys som er meget viktig for et sikkert trafikkbilde, men kun om senk og felger er godkjent i vognkortet, da er det noe galt med hodene deres..kjøreforbud med 6,7% endring i steden for 5% er jo også nokså bemerkelsesverdig og representativt for iq'n til statens vegvesen.
Galro Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Når de ikke sjekker bremser og lys som er meget viktig for et sikkert trafikkbilde, men kun om senk og felger er godkjent i vognkortet, da er det noe galt med hodene deres..kjøreforbud med 6,7% endring i steden for 5% er jo også nokså bemerkelsesverdig og representativt for iq'n til statens vegvesen. Du later til å tro at Statens Vegvesen kun består ev én person. Jeg kan informere deg om at det ikke er tilfellet. Meg bekjent skal betjenter nettopp sjekke om kjøretøyet er i forsvarlig stand. Hvorvidt alle gjør det er en annen sak, men grunnen til dette er nok heller den enkelte betjenten enn hele etaten som sådan; Jeg har i hvert fall fått både bremser, lys, og hjul sjekket i teknisk kontroll før. For øvrig har Iq lite med saken å gjøre. Iq er et mål på hvor godt man presterer på en Iq-test (til forskjell fra et mål på "intelligens"). Disse testene er gjerne ikke basert på oppgaver som det er viktig at Statens Vegvesen kan - altså er det heller ikke så viktig at de scorer høyt på slike tester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå