bmw-mads Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 hvordan får jeg justert bensintrykket (eller bensin) for den går og drukner i bensin.. er en bmw 318i e36. vær så snill og hjelp meg
Fliid Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Bytt bensintrykksregulator (BTR kaller mange den det for). Denne er fast innstilt og kan ikke justeres. Blir styrt av vakuum, så skjekk at vakuumen er intakt (slangen). Hopper denne av eller sprekker opp, så mener jeg at BTR'n åpner til fult og dermed drukner motoren. BTR'n er plassert i den ene enden av fuelrailen (den som alle dysene er plugget i. Metall rør lignende sak ) .
bmw-mads Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 okei : ) så den får for mye av det, men og gi gass og sånn funker som vanelig? =D
Fliid Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Skal merke fenomenet ved forskjellige posisjoner på gasspjeld også (forskjellige posisjoner på gasspedal, med andre ord). Ved noe rolig kjøring, for så å mate på med flat pedal en stund, kan få deg til å føle at problemet kun er der ved liten / moderat gass.
bmw-mads Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 okei =) takk for hjelpen =) håper det virker vet du eventuelt om det koster mye for en regulator? :S
Fliid Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Legg ut en ønskes kjøpt annonse på forumet her, eller skjekk f.eks GS sine nettsider (www.gsbildeler.no). Kan og høre med BMW forhandler, eller koed.no .. Jeg kan finne pris å dele nummer for deg, men legg ut reg nummer (Eller de syv siste sifene i chassi nummer), eller send det på PM
fazerfreak Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 e vel samme so på min m40, deler fra gs: 13531729320 Trykkregulator(Org)(3,0BAR/PIERBURG) 649.00 men vist den er gåen, burde bilen ikke få forlite bensin da ?? er vel en fjær inni som sperrer opp til 3bar ?? vist o-ringene eller fjør er gåen så vil den ikke få opp bensintrykket, da går bare bensinen tilbake i returen.
Fliid Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 13531729320 er delenummer jeg får opp, så fazefreak er inne å rett spor. faxefreak, mulig min hukommelse er dårlig.
bmw-mads Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 men vis jeg får strammet fjøra da, så får den mindre bensin? :S
fazerfreak Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 fjøra ligger inni regulatoren (ikke justerbar)og presser på et stempelet slik at du har bensintrykk, når trykket kommer over dette så gir fjøren etter og slipper bensinen gjennom returen, det er også en membran inni der som blir påvirka av vakumet. som enten letter (vakum) fjøren eller strammer (trykk)den. har du målt bensintrykket ?? kan ikke fårstå hvordan den skal kunne gå i lås, eg har demontert en for ikke så lenge siden . eneste som eg kan tro kan stramme den er trykk på vakumsiden. mrk. eg er ikke mekaniker
bmw-mads Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 har ikke noe og måøe trykket med :S er alt for ny motor for min del : D
fazerfreak Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 kan jo hende at returen er tett ??da vil trykket øke. er det i heile registeret (turtallet) ? min får alt formye også etter turbomontering, selv på 2bar( har regulerbar), men det er LMM´n som gjør, har ikke strammet den enda,ellers så er vel lambda´n med å justererbensinmengden (dysene) trur eg. er fersk på dette eg og, men lærer da litt ved bygging.. hehe
bmw-mads Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 lmm har jeg prøvd og justert og lambdasonden har jeg byttet... så da satser jeg på at bensinregulatoren er tett..
fazerfreak Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 det er bare å ta den ut å sjekke den,før du kjøper ny. men ver forsiktig med den, tåler ikke mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå