Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytt bensintrykksregulator (BTR kaller mange den det for). Denne er fast innstilt og kan ikke justeres. Blir styrt av vakuum, så skjekk at vakuumen er intakt (slangen). Hopper denne av eller sprekker opp, så mener jeg at BTR'n åpner til fult og dermed drukner motoren.

BTR'n er plassert i den ene enden av fuelrailen (den som alle dysene er plugget i. Metall rør lignende sak ) .

Skrevet

Skal merke fenomenet ved forskjellige posisjoner på gasspjeld også (forskjellige posisjoner på gasspedal, med andre ord). Ved noe rolig kjøring, for så å mate på med flat pedal en stund, kan få deg til å føle at problemet kun er der ved liten / moderat gass.

Skrevet

Legg ut en ønskes kjøpt annonse på forumet her, eller skjekk f.eks GS sine nettsider (www.gsbildeler.no). Kan og høre med BMW forhandler, eller koed.no ..

Jeg kan finne pris å dele nummer for deg, men legg ut reg nummer (Eller de syv siste sifene i chassi nummer), eller send det på PM

Skrevet

e vel samme so på min m40, deler fra gs:

13531729320 Trykkregulator(Org)(3,0BAR/PIERBURG) 649.00

men vist den er gåen, burde bilen ikke få forlite bensin da ?? er vel en fjær inni som sperrer opp til 3bar ?? vist o-ringene eller fjør er gåen så vil den ikke få opp bensintrykket, da går bare bensinen tilbake i returen.

Skrevet

fjøra ligger inni regulatoren (ikke justerbar)og presser på et stempelet slik at du har bensintrykk, når trykket kommer over dette så gir fjøren etter og slipper bensinen gjennom returen, det er også en membran inni der som blir påvirka av vakumet. som enten letter (vakum) fjøren eller strammer (trykk)den.

har du målt bensintrykket ?? kan ikke fårstå hvordan den skal kunne gå i lås, eg har demontert en for ikke så lenge siden ;-). eneste som eg kan tro kan stramme den er trykk på vakumsiden.

mrk. eg er ikke mekaniker :wink:

Skrevet

kan jo hende at returen er tett ??da vil trykket øke.

er det i heile registeret (turtallet) ?

min får alt formye også etter turbomontering, selv på 2bar( har regulerbar), men det er LMM´n som gjør, har ikke strammet den enda,ellers så er vel lambda´n med å justererbensinmengden (dysene) trur eg.

er fersk på dette eg og, men lærer da litt ved bygging.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...