Inline six Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 For litt over elve måneder siden fikk jeg førerkortet beslaglagt for fartsoverskridelse. Da hyrte jeg en advokat til å sende et brev til dommeren. Denne advokaten hadde jeg blitt anbefalt fordi han var rutinert på trafikk relaterte saker. Først nå elve måneder etter har jeg fått regningen som lyder på saftige 5850 kroner inkl.mva. I regningen er det spesifisert som juridisk bistand og det er ført 5,20 timer på fakturaen. Dette synes jeg er uforholdsmessig mye for to korte samtaler pr. telefon på til sammen maks femten min. og å skrive et kortfattet brev med argumentering for at jeg trenger førerkortet i jobben, spesielt når det er en advokat som er godt vant med slike saker. Det er nå i allefall min mening, hva synes folk her inne? Dyrt eller normalt?
MonicaM3 Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Syntes ikke det hørtes så galt ut egentlig.. Det er jo kjent at advokat koster. Selv om han "bare" har skrevet et brev må han ha brukt tid på å undersøke osv osv. Fikk du noe igjen for dette da? Mindre bot,mnd etc?
skillbill Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Uten at jeg vet hvem advokat dette dreier seg om, så kan jeg på generell basis si at dette nok er ganske nærme normal pris. Hvis dette er en "kjent", advokat, så er disse gjerne dyre:( Men ofte verdt pengene!
Inline six Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Er vel ikke noen kjent advokat i den forstand, men hadde tatt flere lignende saker tidligere. I utgangspunktet skulle jeg få 15 måneder, men så oppdaget dommeren at jeg hadde to prikker fra før, dette oppdaget dommeren først i retten selv om jeg hadde opplyst om dette tidligere da jeg ble spurt om dette av tjenestemannen som stoppet meg. Så jeg skulle da egentlig få ytterligere tre måneder og totalt 18 måneder, men siden jeg hadde skriv fra arbeidsgiver og et meget lignende skriv fra advokat så ble det med 15 måneder. Tror det hadde klart seg med skrivet fra arbeidsgiver, men hva vet jeg. Takker for svar og antar nå at denne regningen er ganske normal selv om den svir litt Er det også normalt at det tar nesten et år før man får faktura?
Galro Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Er det også normalt at det tar nesten et år før man får faktura? Varierer, men kravet fra advokaten er forsatt gyldig selv om det har gått såpass med tid. Derfor betyr det ikke så mye om hva som er normalt eller ikke - du må betale eller ta konsekvensene uansett.
Inline six Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 Er det også normalt at det tar nesten et år før man får faktura? Varierer, men kravet fra advokaten er forsatt gyldig selv om det har gått såpass med tid. Derfor betyr det ikke så mye om hva som er normalt eller ikke - du må betale eller ta konsekvensene uansett. Ja har ikke tenkt å nekte å betale eller no sånt, tydelig at det kan variere litt da. Er jo ikke så lett å ha kontroll på dette når man er førsteganskriminell
336mik Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Og selvsagt er det ingen fri rettshjelp i trafikksaker,siden staten da hadde fått mye mer problemer med å sylte ut penger av billister. Vil anbefale folk å bli medlem i naf,siden de kun har en egenandel på rundt 400kr for advokatbistand i bil og trafikksaker.
Pelton Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Ja, NAF dekker advokat. Men kun inntil 2 timer. Fri rettshjelp i bilforsikringen er det som gjelder! Er selvfølgelig egenandel da, men. Advokaten skal ikke jobbe mange timer før man passerer den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå