Gå til innhold

E36 cab - hvordan å bygge om fra hel.aut til halv aut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En bekjent av meg har en E36 cab med helautomatisk cab, inne i låsen i a-stolpen sitter det motorer og vaiere som åpner og lukker låsen mellom caben og a-stolpen.

Disse vaierene har selvfølgelig røket og deler er sjekket opp og funnet. Problemet er prisen, over 6000kr stk! og man trenger begge.. dette er ikke aktuelt å betale.

Har kommet over en komplett cab, nytt tak osv, men denne er halvautomatisk, altså man må åpne og lukke a-stolpen manuelt, mens taket går videre ned automatisk via bryteren.

Det jeg lurer på er om det vil føre til noe problemer å bytte ut det helautomatiske låsingen med manuelt? Ville tro det var verre andre veien, mens denne ville være å nappe ut et kontaktstykke evt.

Noen med erfaringer om dette?

Skrevet

I utgangspunktet tror jeg ikke dette er noe problem. Du må selvfølgelig bytte styreenheten som sitter på venstresiden under bakre høytaler i baksetet. Mulig det er noe forskjell på kontaktene som går inn på denne enheten men den kan du værste fall kjøpe ny hos forhandler om du ikke kan få de med også, og bytte over de ledninger som trengs. Koblingsskjema finnes på nettet hvis du ikke har det.

Jeg bygget i sin tid om fra manuell til helautomatisk cab på en 97 mod e36. det var litt omfattende med trekking av ledninger til div. men i grunn en kurrant jobb. Det værste er nok å få montert caben igjen med schims og justeringer. Jeg har den gamle caben stående i Bergen hvis du skulle være intr. Det er den samme som brukes både på manuell og halvautomatisk. stoffet og mekanikken er bra men bakruten må byttes.

Lykke til

Skrevet

Så det du sier er at du ikke tror det vil være noe problem å bytte ut låsen i a-stolpen fra helautomatisk til halvautomtisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...