Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et krysningspunkt et eller annet sted hvor man får såpass mye effekt at man ikke har grep lenger, og da trenger ikke diffen tåle så mye. Til man gjør noe drastisk for å få grep igjen. Nå kjenner ikke jeg Vidar Strand, men etter hva jeg har fått med meg kjørte han med original diff og girkasse med over 1000 gamp - helt til han la på slicks på Vålerbanen, og la inn 4. giret.

Men så har man jo, som kbteknik sier, også alltid noen som klarer å ta livet av gir/diff med original motor.

Skrevet

tror faktisk en diff tåler mindre med lavere effekt, fordi da blir det mer røsking og riving.

jeg har rasa 6 girkasser med 115 hk i sierran jeg hadde. men ingen med 350hk. ;) samme med differ. mange med 115 hk. og maks 2 med 350+

Skrevet

Såg han normannen som kjørrer i ørkenen i usa. Han kjører vel ein trans am med 2000hk. Meget ombygd bil med M5 diff :) Han cruiser vel for det meste i 300km/t i langdistanse løp.

Skrevet
Såg han normannen som kjørrer i ørkenen i usa. Han kjører vel ein trans am med 2000hk. Meget ombygd bil med M5 diff :) Han cruiser vel for det meste i 300km/t i langdistanse løp.

Polly det :lol: han har en Torsen differensial.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...