oddis Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Har endel mer eller mindre blankpussede (bart metall) understellsdeler (travers f/b, bærearmer, bruer og diff) som skal få seg en omgang med maling som forhåpentligvis kan holde en stund. Hva anbefaler dere? Har veldig lite erfaring på dette feltet. Tenkte bruke Hammerite på diffen, der det er endel rust jeg ikke klarte å få vekk. Har lest opp og ned i mente, men blir ikke klok på hva som duger. Alle ser ut til å ha sin egen forståelse av hva som er bra.. Har endel epoxy Brunox spraybokser stående, men har lest litt av hvert om de.. Rust Bullet ser jeg mange snakker varmt om, men klarer ikke å finne noen i Norge som skaffer. Hva bruker folket? Og holder det?
Bimmerlars Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Pulverlakk blir strøkent og holder, men det koster litt fremfor malerkosten. Jeg brukte bengalakk på noe en gang og det ble ikke bra. Akkurat som den ikke var tett, da det rusta bare det stod på bilen parkert. Delene var sandblåst og zinkgrunna. Hammerite fungerer fint på motorblokker f. eks så det kan jo være et godt alternativ.
MGR Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 rust bullet er fint, men importøren i norge gikk vel konk, så må bestilles ifra statene:(
oddis Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Pulverlakk er uaktuelt ja, da jeg skal bruke malingskost. Har også mye benga stående. Men jeg ser folk mener at Hammerite ikke bør males over. Leser på Hammerite boksen at hvis man skal legge ekstern maling oppå så skal man bruke en spesiell "Hammerite Nr.1 Antirust", istedet for den boksen jeg har.. Kan se ut som jeg burde skaffe den antirust saken, og legge benga oppå som lag 2. Og bare bruke hammeriten under bilen (på rustflekkene i chassi). Ønsker mer innspill!
Eksos Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Owatrol olje etterfulgt med tectyl gjør susen Men da blir det gjerne ikke like blankt å pent som du ønsker det?
Gjest Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Jeg fikk sandblåst mine deler. Så fikk de et strøk med sink grunning,samt toppstrøk med jotun maling som brukes på offshore produkter. Dette ordnet jeg på bedriften jeg jobber på. Men de fleste industribedrifter som bygger offshore utstyr burde ha noe ala dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå