Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
får håpe det ikke regner.,.. ellers kan faren for frontkolisjon være stor i litt bråe svinger;) du får overstyring som faen.. greit på tørra men ikke når det er våttt... det er mye anderledes en snø!!

du klarer jo å låse orginal diffen ved å trampe hardt på clutchen..

understyring blir vel det rette ordet?? :P

Understyring er det rette ordet om man sveiser diff på en feilhjulstrekker.

Sveisa diff gir økt sjanse for overstyring, da bakhjulene ikke får gå med uavhengig hastighet, og det ene hjulet er dømt til å slippe asfalten for å få til å svinge. ;)

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har 325i med 25% diffbrems orginalt fra fabrikk... Funker meget bra på tørra Jeg hadde blitt gal av å kjøre bil med sveiset diff til hverdagskjøring/pendling, men er kurrant når man skal herje. Henter vel inn sladden på samme måte, trikset er å ikke sleppe gassen/miste hjulspinn føre man har rettet bilen helt opp... Da slipper man kontrasladdder.

Skrevet

Sveiset diff kan være moro på en ren lekebil som man har tenkt å bruke til å spinne og herje med men ikke til vanlig gatebruk.

Kjører man med sveiset diff i byen på sommerstid er det garantert endel folk som blir å le litt av deg når du runder alt av kryss og gatehjørner ettersom du får en skikkelig skrapelyd hver gang du tar litt krappe svinger og det innerste hjulet i svingen sleper/hopper bortover asfalten.

Det sliter endel på foringer, drivakslinger og ikke minst dekkene å kjøre med sveiset diff så dette anbefales ikke. Har selv hatt sveiset diff på delebilen en gang i tiden, aldri i livet at jeg legger ut på offentlige veier med noe slikt til vanlig alminnelig kjøring. Til nøds går det ann å kjøre med på vinteren for det gir veldig god fremkommelighet, så er det jo veldig moro å sladde og leke seg med selvfølgelig. Må bare være obs på at ræva kommer lettere ut i svinger og slikt på vinteren hvis man går litt kjapt av eller på gassen med sveiset diff. :)

Skrevet

Trampe på clutchen og gi full gass, så slippe clutch? dette skjer rimelig fort da såklart:) Det du mener ?=) noen som får til å "sladde" men org 325i ? har splitter nye dekk, så er vel kanskje ikke så lett ? Tenker ikke å sladde i 120 km/h bare sånn 1-2 girs sladd ut av kryss osv :P

Denne kar'n, noen som kan tenke seg hvordan diff han evt har ? mulig han har mange hundre hk under panseret men ;p

En 320 kan fint ligge bred i ett kryss uten å ta den "bånngassogdrepeclutch"-teknikken, så en 325 burde nok klare det også :)

Og hva er så trikse da ?:P utn "bånngassogdrepeclutch" metoden?:P Let me know :D

Skrevet

Diffsperre understyrer til dere som diskuterte det. Fronten på bilen blir skjøvet fremover.

Ikke noe problem å kjøre med sveisa sperra til vanlig kjøring om man tenker på at man har nettopp sveisa sperre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...