Hauso Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Hej hå! vet dette har vært oppe før, men skjønner ikke en dritt av søkefunksjonen, så velger å spørre her:) Har akkurat bytta olje, kjølevæske, og bremsevæske på kjerra, og tenkte at det var greit å nullstille den servicelimit lampa, som først er grønn, grønn, grønn, gul, gul, og rød. Dere skjønner sikkert hvilken jeg mener. Husker at det gikk an å kortslutte pin 7 og 14 eller noe sånn? Noen som kan detaljere dette mer, gjerne i te-skje format:) På forhånd, takk
stokke Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Dersom du ikke har fått svaret før i morgen så skal jeg sjekke. (er ikke hjemme atm)
MotorViagra Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Enkle versjonen, fra punkt 7 til jord med tenning på.. Det sies det skal brukes en ledning med motstand, jeg har alldri brukt det. Alldri ødlagt noe heller.
Deep Dish Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Siterer meg selv fra en annen tråd: Slik gjør du det enkelt selv: Resetledningen består av: 30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning 1 Klo som kan feste seg på karosserideler 1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar. Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren og Klo'en på jord/karosseri. For BMW med 15 Pins Data Connector: Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på) Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet. Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg. Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg. Her er tidene: 3 sekunder for Oljeintervallet 12 sekunder for Serviceintervallet For BMW med 20 Pins Data Connector: Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene. Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet. Her er tidene: 3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet 11 sekunder for Serviceintervallet
Hauso Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Nice! Takk:D Hva innebærer service intervallet. altså, definer service:P hehe=D tusen takk for superraske svar!
Deep Dish Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 funker denne prosedyren også på 1992 modell e34? Ja
GeirAndre Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 en mekaniker gjør det sikkert gratis for deg hvis du stikker innom ett bmw verksted.. hadde jeg gjort hvis du kom innom jobben:P
Hauso Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 gjorde det sjøl. bare å huske at det er 3 sekunder med tenning på II, og spiker til jord fra Pin 7 Takker folkens!
DieselVegard Skrevet November 29, 2010 Skrevet November 29, 2010 Er det noen som har et bilde av denne connectoren? Det er så kaldt ute at jeg ikke makter å gå ut og se Er den nummerert kanskje, slik at det er lett å finne nummer 7?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå