knut e Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 min 735ia. motor: heter den m30? iallefall er det så man må kinne i tja... ca 10 sekunder kansje før den starter og det spiller ingen rolle om den er kald eller glodvarm, dersom man stopper den og starter igjen innen ca 5 minutt er den vanlig lettstarta. min teori er at bensin trykket lar vente på seg men den har ingen måleventil på railen så da tar jeg gjerne imot tips, i tilegg er et oljeskift på sin plass og lurer på hva slags olje motoren trivis på, er 10w40 delsynt bra på sommerstid eller bør man gå for noe anna? hilsen fersk BMW eier
knut e Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 å svarte kansje den r dårlig ja, hvor fåes de kjøpt billig? men er det ingen som har no erfaring med bensin trykksproblemer el. har bare en mistanke om at det kan være noe tull der.
Tsbusa Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Stor seksere "skal" være tungstartet. Vanlig at man må kjinne litt, gjort det på alle mine stor seksere og kompisers sine M5. Men 10 sek er ganske mye.. Sett på ett manometer og sjekk bensintrykket ditt da, hva den hviler på og hva den gir når du skal starte:)
dunderdo Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Egentlig er det bare bra for motoren å kjinne litt pga att da har du fullt oljetrykk når starter....
C.Ellingsen Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Egentlig er det bare bra for motoren å kjinne litt pga att da har du fullt oljetrykk når starter.... Helt riktig
knut e Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Skrevet Juni 20, 2009 greit nok og ha oljetrykket klart, men det er greit at den starter en gang også. men er det noen form for tilbakeslagsventil mellom bensinpumpa og fuelrailen. som evt kan være grunn til slapt bensintrykk, eller kan det like godt være at dysene lekker?
rolfi Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Min erfaring er at et bytte av bensinfilter kan fikse mange problemer man ikke finner en løsning på. Og løses ikke problemet av bensinfilterbytte, så har du iallefall nytt filter. Og det er aldri dumt! Ikke koster et bensinfilter mange kronene heller.. Så er det i tillegg som oftest veldig lett å bytte
Morty999 Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Stor seksere "skal" være tungstartet. hva er det for noe TULL ? min m30 starter vell på tja, 1-2 sek? og det har den ALLTID gjort. olje lampa slukker også idèt jeg vrir på startern men over til problemet ditt, har du prøvd å skru tenninga på "2 ganger" dvs att du skrur den på og venter til bensinpumpa slutter også skrur av og på igjen for å fyre, jeg tipper att enveis ventilen eller bensinpumpa kan være sliten. event tett bensinfilter som gutta sier her. men den går som den skal når den først har fyra ?
///MoePower Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 M102'n min starter også med engang nøkkeln vris om Varierer selvfølgelig litt med hvordan posisjon motoren stoppet i og hvilken temperatur det er på den, noen ganger tar det et sekund eller to lengre enn vanlig, men starter bestandig på første forsøket ihvertfall. Dette gjør M30'n jeg har i delebilen også.
knut e Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Stor seksere "skal" være tungstartet. hva er det for noe TULL ? min m30 starter vell på tja, 1-2 sek? og det har den ALLTID gjort. olje lampa slukker også idèt jeg vrir på startern men over til problemet ditt, har du prøvd å skru tenninga på "2 ganger" dvs att du skrur den på og venter til bensinpumpa slutter også skrur av og på igjen for å fyre, jeg tipper att enveis ventilen eller bensinpumpa kan være sliten. event tett bensinfilter som gutta sier her. men den går som den skal når den først har fyra ? har ikke prøvd det med 2 ganger med tenninga, men det kan jeg jo altids prøve, bensinfilter og den enveisventilen kan jo uansett få et bytte så finner en jo ut endel, akkurat når den fyrer er den bittelitt slik som en kald dieselmotor at den går som den skal i ca1 sek. så synker den ned kansje 300rpm og så kommer seg og da er den vel som den skal, om den går som den skal ellers er jeg ikke sikker på da je ikke har noen erfaring med m30 hvor finner jeg bensinfilter og enveisventilen på denne bilen? (har ikke fått gjort meg kjent med den enda)
Morty999 Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 bensinfilteret sitter vell baki ved tanken en plass, er usikker på e34 men tror det ligger rett over høyre drivaksel. enveis ventilgreia pleie rå sitte på pumpa om jeg ikke tar helt feil
knut e Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 startet slik som den skal da jeg prøver to ganger på med tenninga rett før start.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå