Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.. vurderer og sette inn 2.5 fra e30 i en e28. og lurer på hva som må gjøres?? lednett motor fester osv.. blir også gk fra samme motor. er av gamle typen med 12 v.. noen som har noe råd tips om dette?

Skrevet

e28 er jo levert med m20b20 så det burde ikke by på så mye problemer. Det jeg kan tenke meg er att e28 520i er levert med 240 kassen. 325 har 260 kassen som er litt lengre. Så da får du problemer med mellomakselen.

Tror det blir lettere hvis du bruker 240 kassen. Den holder nok lenge hvis du ikke har turboplaner.

Skrevet

ok.. er ikke så inn i de motorkodene på disse. hehe. men står m30 på toppen. er en 2.8 egentlig. men sliter med og få tak i man kasse til den. så da tenkte jeg det blir lettere og bygge om. noen mener det ikke går på grunn av bunnpanna... går vel ann og flytte over den.. kansje.. hehe

Skrevet
ok.. er ikke så inn i de motorkodene på disse. hehe. men står m30 på toppen. er en 2.8 egentlig. men sliter med og få tak i man kasse til den. så da tenkte jeg det blir lettere og bygge om. noen mener det ikke går på grunn av bunnpanna... går vel ann og flytte over den.. kansje.. hehe

e28 520i har m20b20 (lillesekseren)

e30 325i har m20b25 (lillesekseren)

Din e28 528i har m30b28 (storsekseren)

e28 kom med som 2.5 2.8 og 3.5 som storsekser. Du kan bruke kasse fra alle disse.

e23 7-serie og e24 6-serie kan du også bruke kasser fra på din 528i

Hvis du har en bra m30b28 i bilen ville jeg leita heller litt mer etter girkasse. I sverige er de billige.

Sjekk ut www.pure-pf.com der ligger det som regel noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...