kviholen Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Hei. Har problem med ein 320d automat 03 mod. Når eg kjører i stabil hastighet så kommer det ein "brummelyd" plutselig, er litt samme lyden som og kjøre ein manuell girde der du kjører på for høyt gir viss dere forstår va eg mener. Hver gang denne lyden kommer så hjelper de å tråkke gassen inn litt slik at den girer ned et gir, da forsvinner lyden inn til videre.
Rayb Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Konverter kanskje...? Evt. opplagring for mellomaksel...?
-Lasse- Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Første jeg ville ha gjort er å ta et olje og filterbytte på kassa for å se om det kan bedre problemet. Som nevnt kan det også være konverteren som begynner å krangle, noe som kan være en ganske så dyr affære... Er flere her inne som har eller har hatt dette problemet. Du finner sikkert endel info hvis du bruker søkefunksjonen..
-Lasse- Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=49024 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=104261
kviholen Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 ok takker for svar så langt, hva er konverteren? noe inni girkassa?
e46diesel Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Jeg får en slik lyd i manuell kassa mi visst jeg kjører den på for lavft turtall å den drar tung, letter litt på gassen eller girer ned så er det borte.. Er ikke sikker på hvor det kommer fra.. Mellomakslingen??
Rayb Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 ok takker for svar så langt, hva er konverteren? noe inni girkassa? En konverter overfører kraften fra motoren til automatkassen ved hjelp av olje/trykk. Veldig enkelt forklart er den "inni" girkasse ja (Mellom motor og girkassen) Men som nevnt her ville jeg først prøvd å bytte olje (og filter) på kassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå