bmw321 Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Hei, har en e30 325/327 som er turbokonventert. har ett problem, toppakkning ryker hele tiden, og det er enormt trykk i kjølesystemet. Toppen har vært på trykktest, og alt er og der... Kjølekanaler i toppen er sveiset, og jeg har prøvd mls pakning og orginalpakning... Kan det ha noe med vannpumpen å gjøre? Bilen koker ikke over, men den minster kjølevann via dreneringsslangen på ekspansjonstanken... nå i fårgårs så virker det som jeg mistet alt vannet og toppakningen gikk. Tempen på bilen virker normal også:S Er rådvill, takker for alle inspill!!! JA jeg har luftet kjølesystemet...
turn-in Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Hvis kjølevæska forsvinner gjennom overløpsslangen, vil jeg byttet lokket på ekspansjonstanken. Det skal ikke slippe ut før på 1,0 eller 1,2 bar, noe som skal stå på lokket.
bmw321 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Slangene i motorrommet er steinharde, og flere slanger har sprekkt... Tempmåleren funker, bilen ble litt varm må sist toppakning gikk. Da va den 1/4 over halv... Skjønner ikke hva som er gale, begynner egentlig å se veggen med hele prosjektet... Er liksom ingen her inne heller som vet skal ta av toppen i morgen å ta en nærmere titt på blokka, men tviler på at der er noe gale...
bmw321 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Har luftet så godt det gikk ann... Kjørte motoren varm, så kjørte jeg i en oppoverbakke og åpnet 8mm skruen på termostathuset. Deretter så stod den å freste i 5 - 10 min til det begynte å pille vann utav den... Men somsakt, virker ut som vannet går over til damp og freser ut den kjappeste veien... Irriterer meg grønn at jeg ikke finner ut av det...
Aroid Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 ta ut thermostaten å prøv på nytt. vist motoren er varm å skjend på radiatoren om heile den er varm. ellers kan den var tett også eller vannpumpe defekt Hva bruker du å renskjølesystemet når du har skiftet toppakning?
bmw321 Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Hva er symptomene hvis vannpumpen er ødelagt?, har ikke renskyldet systemet... Men vet at det går vann gjennom alle slangene..
|Ole| Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 som regel er det lekasje som blir det store problemet når den ryker...grunnen til det er att lageret er store deler plastikk...
turn-in Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Hva er symptomene hvis vannpumpen er ødelagt? Nedre radiatorslange er kald, fordi vannpumpen ikke sirkulerer kjølevæsken. Har akkurat opplevd det samme. Impellere i plast løsner før eller senere fra akslingen.
bmw321 Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Skrevet Juni 22, 2009 Ok, skal prøve å sjekke dette. men det er vann i systemet, og radiatoren er varm... Har dette noe å si i forhold til feilsøking?
sh0rty^ Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Har hatt et slikt prosjekt selv tidligere, slet veldig mye med varme selv, men når du nevner at slangene er unormalt harde og at slangene sprekker så har du for høy temperatur, det er det ingen tvil om. Disse sekserne kan være veldig vanskelig å lufte, en indikasjon på at du vet om du har luft eller ikke i systenet er å ha varmeapparatet på fullt inne i bilen, visst det kommer varme der så er alt som det skal. Men som du sier så kan jo impeller være problemet også, for du har jo selvfølgelig sjekket at termostat åpner? Jeg ser du skriver at du har trykktestet toppen, men du har planet og rettet den av også? Tenkte på siden du har et problem med at pakningen går hele tiden, jeg kjørte med mls og det var ingen problem. mvh Lars
tangorev Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Har vert borti noe lignende.. Massvt trykk i slanger. Hos meg var det kompresjon som lakk ut mot en kjolekanal. Den kokte ikke, men vannet blei presset bort og reduserte eller ga null sirkulasjon. Hadde du dette problemet med en gang du fyra etter pakningsbytte? Om rekkefolgen er at pakningen ryker som resulterer i overtrykk kan det luske for mye ladd eller om du har tenningsbank som trykker ut pakningen++
e30no Skrevet Juni 22, 2009 Skrevet Juni 22, 2009 Skru av lokket på ekspansjonstanken din og start opp bilen. Hvis det bobler nedi der så kjører du kompresjonen rett i kjølesystemet ergo sprekk i topp eller gåen pakkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå