Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kamerat kjørte en e36 320i tom for bensin, det vil si.. han kjørte med veldig lite bensin på tanken, men stoppa bilen med tenninga... etter en liten fisketur satte han seg i bilen igjen bare for å finne ut at den nekta å starte.. var ikke antydning til å starte i det hele tatt.. har prøvd å ha på mer bensin, og bruke startgass.. det er gnist der for den tenner med startgassen men den får ikke bensin

hva kan være galt?

Skrevet
En kamerat kjørte en e36 320i tom for bensin, det vil si.. han kjørte med veldig lite bensin på tanken, men stoppa bilen med tenninga... etter en liten fisketur satte han seg i bilen igjen bare for å finne ut at den nekta å starte.. var ikke antydning til å starte i det hele tatt.. har prøvd å ha på mer bensin, og bruke startgass.. det er gnist der for den tenner med startgassen men den får ikke bensin

hva kan være galt?

det er garantert luft i bensin ledningene sånn er det med diesel ihværtfall kjører du helt tom så må man lufte systemet har ikke peiling åssen man gjør det . men tipper det er luft i systemet som gjør at den ikke får bensin fram til motoren
Skrevet

hø? dette har jeg aldri hørt...! så lenge man kinner så skal bensinen "renne" gjennom og lufta forsvinne siden pumpa pumper... vil tippe en 100 lapp på tett bensinfilter! hvis han har hatt mye møkk i tanken så har det nok tettet alt som er...

prøv å bytt filter først... evt skru av bensinslangen på motoren, og se om det renner ut derfra! skal komme en god stråle!

Skrevet

hvis det e36cab1 sier er riktig, så er filteret tett :P skrudde av og på tenninga en god del ganger... hadde på mellom 15 og 20 liter, så skal være nok til at den får tak i bensina også.. har også dratt den på starteren langt og lenge, med pauser såklart men ja.. skal hekte av slangen og se om det kommer noe.. kan noen fortelle meg hvor den slangen er ? klarer seg med en lett beskrivelse så jeg kan identifisere den

Skrevet
hvis det e36cab1 sier er riktig, så er filteret tett :P skrudde av og på tenninga en god del ganger... hadde på mellom 15 og 20 liter, så skal være nok til at den får tak i bensina også.. har også dratt den på starteren langt og lenge, med pauser såklart men ja.. skal hekte av slangen og se om det kommer noe.. kan noen fortelle meg hvor den slangen er ? klarer seg med en lett beskrivelse så jeg kan identifisere den

og da gikk pumpa?

Skrevet

Satser også på pumpa. Hvis den ikke vil starte, kan man prøve å banke lett oppå pumpa, det kan få den til å svive igjen.

• 4 weeks later...
Skrevet

får vel sette liv i posten igjen

etter noe tid har man fortsatt ikke fått denne bilen til å gå, bensinpumpe og filter byttet..

noen ideer om hva som kan være feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...