webah Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Hei, lurer på om det går ann og få godkjent en 325 motor i 316i min ? altså, med går ann tenker jeg på at det er ganske greit gjørlig:P ikke at jeg må bygge om ALT osvosv, passer 325 motoren rett i om trent? eller hvordan er det? gjerne gi meg link til lignende tråderevnt guide
Mr E30 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 får nok ikke godkjent det så lett med tanke på 6`r i 4`r kaross
AlXz Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Man vet aldri før man har søkt. En kammerat av meg har nylig fått et ja til ombygging, og skal vise den snart. (Gjelder en e36 316 -> 325) Men også mange som får et nei ser det ut til. Ifølge nye regler på akselvekt osv, så ser det ut til dårlige muligheter. Men anbefaler deg å søke før du gjør noe mer (Tar lang tid å få svar.., men får du ikke dette godkjent, så ville jeg ikke bygd om)
Marius_e30 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 det er samme delenr på 316 og 325 karosseriet. Det BT vil henge seg opp i, er nok vektforskjellene i vognkortet. Disse er ikke lenger mulig å forandre på.
AlXz Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 det er samme delenr på 316 og 325 karosseriet. Det BT vil henge seg opp i, er nok vektforskjellene i vognkortet. Disse er ikke lenger mulig å forandre på. Jeg påstår ikke at det går, og garanterer ingen ting. Men virker ikke som alle BT folka rundt om kring er like mye oppdatert om dette. Som sagt fikk en kammerat av meg et ja til ombygging etter at disse reglene kom. Men mulig har søkte like før, eller ganske nærme den tid. Uansett skader det ikke å søke. Fort gjort å skrive en søknad. Problemet er å vente på svaret og finne ut om du skal skaffe deler osv i mellom tida, eller bare vente på svaret..
webah Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 aah, takk for svar:) var det med vekten jeg lurte på :/ ¨hvor sender man søknad da ? www.biltilsynet.no ?
Hauso Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 du må nok sende inn et skjema, papirversjon, uten at jeg vet det sikkert. Finnes kanskje på siden deres. Hvorfor ikke bare kjøpe en 325, mye lettere;D
AlXz Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Kan funke å bare skrive et brev med masse fakta. Oppgi skiltnr på begge biler om du bruker delebil. Legg ved papirer (vognkort kopi, moms papirer, osv) Beskriv hva du skal bytte, og forskjellen på bilene. Skriv at du får et bmw verksted eller noe til å kontrollere at de delene som kreves er byttet. (motor, drivverk, bremser/understell, osv) Evt avtal med BT hvis du har delebil, at du kan komme dit og vise den først, for å merke delene, slik at dem kan gjennkjenne dem etter bytte f.eks.. Ta en telefon og spør evt hvordan du skal skrive den
webah Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 Får gjøre det ! nei, har jo allerede kjøpt meg en 316, så syns jeg den var i så bra stand at jeg liker den
AlXz Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 hva med å bytte motor å drite i å godkjenne? Er egentlig bare dumt.. Bli med i en ulykke da, hvor folk blir skadet.. Kan få sykt høye summer i bot og bra med straff. Får du nei fra BT på ombygging, kjøpt et 6'er kaross og bygg på.
webah Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 hva med å bytte motor å drite i å godkjenne? Er egentlig bare dumt.. Bli med i en ulykke da, hvor folk blir skadet.. Kan få sykt høye summer i bot og bra med straff. Får du nei fra BT på ombygging, kjøpt et 6'er kaross og bygg på. det får bli etterhvert:)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå