Gå til innhold

Takluken vil ikke vippe opp. stopper halvveis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takluken på bilen min vil ikke gå opp i "vippeposisjonen". når jeg holder inne framoverknappen går nederste delen ca 1/3 bakover, og toppen av luken vipper kanskje 0,5 til 1cm opp før det stopper. trykker jeg så en gang til på knappen går innerste luken kanskje et par cm til bakover, så er det stopp igjen, og da vil den ikke åpne seg mer.

når jeg da skal lukke den igjen stopper den først på samme sted som på veien bakover, sånn at jeg da må slippe knappen og trykke på nytt for å få den helt lukket.

Slidefunksjonen fungerer derimot greit, men når det er kanskje 3 cm igjen til helt åpen stopper den, og jeg må trykke en gang til for å få den helt åpen.

Noen ideer om hva det kan være? hadde vært kjekt å kunne vippe opp luken.

Skrevet

Kalibrere luka, ja, såpass. første bil med takluke jeg har, så har ikke akkurat så mye erfaring med den enda. Har søkt litt rundt her etter hva det kunne være, men fant ikke noe konkrete svar. Men hvis du hadde funnet den posten hadde det vært supert.

Skrevet

Fant en som hadde skrivi detta: (mener det er omtrent det samma jeg har gjort for å få min til å funke en gang)

Har du koblet av batteriet eller noe slikt rett før dette problemet oppsto,men jeg har e39 så jeg tør ikke gi noen garanti)

Prøv å resette soltaket. Dette gjør du ved å skru på tenningen, og trykke inn soltak-bryteren (som når du skal ha det opp i bakkant), i ca 20 sek. Lurer på om det står 17sek i manualen. Da skal soltaket resettes, og neste gang du trykker på knappen skal det fungere som normalt.

Skrevet

Mulig batteriet nylig har vært koblet av ja.

Prøvde hvertfall dette nå, eneste som skjer er når jeg holder bryteren inne så går den bakover og stopper der den pleier, og så skjer det ingenting mer, selv om jeg holder i 20+ sekunder.

Skrevet

Det er ikke mulig at det er noe drit baki der som gjør at vinduet stopper opp? eller er det usannsynlig? Og skulle gjerne ha resatt luken sånn som det ble foreslått over her, men den metoden gjorde ikke mye for min del. Noen som har andre forslag kanskje? eller har hatt samme problemet selv?

Skrevet

Når jeg skal vippe opp min også, skjer det samme som du forklarer her. Bare at min går høyere opp. Men den stopper litt før halveis, og må da trykke en gang til for at den platen skal skyves noen cm til, og den blir vippet litt høyere opp.

Men den platen skal vel heller ikke gå helt opp? Har trodd den skulle være sånn jeg. At den ikke skal gå helt inn, med tanke på om det skulle komme nedbør, så kommer det ikke ned i bilen, kun ned på platen som blokkerer det. Godt godt mulig jeg tar feil, men.. Da gjør ihvertfall min det :P hehe

Skrevet

et forslag til:

ring til et bmw verksted og spør de hvordan det gjøres, de hos autozentrum på gardermoen pleier ihvertfall å være nokså behjelpelige over telefon.

Skrevet

Kan være knekte plast "føringer" i skinner til luke.

Kan du løfte luke høyere med nevene? det skal ikke være noe motstand viss disse er knekte, det er ett ikke helt uvanlig problem.

Hadde samme selv og det står litt om dette på forumet. ( søk på mitt bruker navn ) det er og en link til en DIY fra usa der

Hadde tenk og skrive en DIY da jeg tok en hel del bilder når jeg tok min, men er ikke kommet der helt ennå.

Ting tar tid og det blir ikke til helga heller for da skal jeg hente 850csi i Munchen ;-)

terje

Skrevet

Hmm, gikk ut å testet nå, luken er ikke løs i det hele tatt, rører seg ikke når jeg presser opp på den.

Skrevet

Har hvertfall utelukket det da :P. Jeg får fortsette å rote rundt med den å se om jeg finner utav det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...