Gå til innhold

Wazu's 93 318is coupe *Skifter toppakning! 09.01.2012*

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt lyst til å bytte ut den gamle bilen en god stund., fant jeg endelig en bil som både var helt og pen, med det rette karosseriet, motoren og utstyret jeg hadde lyst på. Prøvekjørte bilen søndag, og dagen etter ble den kjøpt.

9x2g5sny8sgumk8fbnzq.jpg

Litt fakta om bilen:

93 mod 318is coupe.

BMW-lagunagrün-metallic lakk 266/2

Hvite blinklys på alle kanter.

Fjernstyrt sentrallås.

Importert til norge i 2004, kjørt i tyskland tidligere såvidt jeg vet.

Kjørt såvidt over 200k kilometer.

Justerbart coiloverkit.

Liten kjørecomputer.

Limited slip diff.

ABS.

Elektrisk takluke.

Tåkelykter.

Airbag.

Utsyrsliste

Limited Slip Differential (25%)

Leather Steering Wheel

Model Designation, Deletion

Sliding/vent Roof, Electric

Floor Mats, Velour

Warning Triangle

Non-Smoker Package

Headlight Beam-Throw Contr. F Low Beam

Foglight

Micro Filter

Exterior Temperature Display

BMW Bavaria C III

M Sport Suspension

Germany Version

Enlarged Wiring Harness

Body Skin Conservation, Deletion

Litt flere bilder:

hpuy3wj35v1ehgvy5foa.jpg

nbvuqfngkpczuccla0t0.jpg

4ih5hi9evazo9aynsmeq.jpg

rrgjej3ext1mm8403qis.jpg

6z11cxhu6zqv3rofufux.jpg

Planer videre:

Har ikke noe sånn veldig konkret planlagt, mer vage ideer og infall. Blir nok M-plast med tid å stunder, vader-interiør hadde ikke skadet noe (annet enn lommeboken :wink: ). Grommere eksos kanskje? (grenrør, sportskat og resten av veien bak).

Ellers liker jeg egentlig bilen som den er, så blir nok for det meste bytte av litt slitedeler og ting å tang som ikke er helt 100%, som vinduslister, fikse takluken, litt nye klips og ellers bare koseting.

Kommer til å oppdatere her med hva jeg gjør etterhvert, samt bilder osv.

Innspill, forslag, ris/ros og andre kommentarer ellers er bare hyggelig!

Update 19.11:

Har nå hatt bilen i 5 måneder, så tenkte det var på tide med en liten update av førsteposten. La til utstyrlisten jeg fikk skrevet ut her forleden, gøy å se hva bilen kom med. Har jo også fått gjort endel av det jeg planla når jeg først fikk bilen.

Har bl.a. gjort følgende:

-ny girkule

-K&N konfilter med custom heat shield

-M3 speil

-Alupedaler

-E46 M3 spoilerlippe

-Komplett Vader Alcantara interiør med solgardin i hattehyllen

-Sveiset rust på høyre bærebroen bak

Ellers har det jo blitt gjort masse småting som oljeskift, litt slitedeler her og der, og generelt vedlikehold. Nå som vinteren er her tror jeg ikke det skjer de helt store innkjøpene til bilen, venter til våren med det. Neste jeg tror jeg kommer til å gjøre er å få tak i en skikkelig chip, mtec front og så eksos. Men det får jeg se på etter nyttår en gang.

Litt diverse nyere bilder:

u3bcfmhc6lzr1eu4ltd6.jpg

81lmlcdn1s75vxzyi6me.jpg

q818jrv1tm3obh50qhlm.jpg

qhf3pprm85thoahg003b.jpg

tb0kygqxgn9imn52hobe.jpg

xx02fq0ewko4e7tnw8jk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nok en M-fanger foran etterhvert ja, men koster jo penger, så får heller ta det når kontoen er litt fyldigere enn nå :roll: .

I dag har jeg for det meste dillet med bilen, støvsugd den skikkelig, under matter og seter og vasket kjapt over interiøret.

Tok også å byttet girkulen på denne bilen med girkulen på forrige bilen min, som jeg har fremdeles, siden den var helt ny, mens girkulen i denne bilen var ganske slitt, og merke på toppen var løst (har limt det nå da).

Hadde også ut baksete-puten for å grave fram det midterste setebeltet, som hadde falt bakom der. overaskende lite drit der, og ingen penger (men fant 16 kroner under passasjersete ,yey!)

Tok også å gikk over den utvendige plasten med noe rensegreier, siden det var ganske falmet og grått enkelte steder. Ble absolutt bedre, men ikke perfekt.

Så om noen vet om noen plast-shine produkter som virkelig funker, så si ifra. Og da mener jeg ikke sånne biltemagreier som bare dekker over med en svartfarge (prøvde det en gang, bare tull. eneste som skjer er at man blir svart på fingrene når man tar på det, og så forsvinner det etter 2 dager.)

Brukte noe greier på forrige bilen min som broren min fikk fatt i hos bilforhandleren der han jobbet, men aner ikke hva det heter. Men det funket som bare faen hvertfall.

Litt bilder fra dagens arbeid:

Nye girkulen i hånden min:

fyc2jmcntyy6tuhyajod.jpg

Ser ikke så forskjellige ut, men den nye er mye fastere:

ho3zrotvqa3928ys3s0e.jpg

Under baksete. endel kabler til anlegget ja, men ellers greit. Trodde først bilen manglet setebelte i midten, men så kom jeg på å se under sete :roll: .

xkksdo4dhpkkoxczog8w.jpg

Gamlebilen og nyebilen:

k3hgfzsdqrwggthe959k.jpg

jmf69u97621btbtupn39.jpg

cytckhj0nd3tp6e8pkmx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm sjekket ut meguiars siden nå, var jo absolutt ikke gale pris på den gold class trim detaileren, så tenker jeg bestiller en flaske med det. Noe annet folk anbefaler å kjøpe når jeg først skal bestille derfra? Basic vasking/voksing til å begynne med.

Og felgene skal jeg nok beholde selv, digger de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komplimentene, er alltid gøy å høre.

Tok å bestillte Meguiars gold class trim detailer, siden dere anbefaler det. Så får vi se om ikke det blir mer produkter derfra senere, når lommeboken har lagt på seg litt etter bilkjøpet :roll:.

Ellers var jeg en kjapp tur på biltema i dag å kjøpte meg en nytt luftfilter, siden det gamle var rimelig skittent.:

b61jja0h65qyps0pm3wz.jpgw8ibvtt7ntvzt0wk2iy5.jpg

Vurderer å kjøpe meg et skikkelig filter, sånn k&n konfilter. Litt grommere lyd, og så kan jeg vaske det når det blir skittent. (ja, vet jeg ikke får noe effekt :wink:) Får se om jeg slenger det med i neste delebestilling når jeg har fått lønn og restskatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en liten update (skjedde mye i dag :P)

Var ute å gikk over alle pakningene på bilen med silikon, og etter jeg var ferdig med bakrutene, og lukket de igjen, så knakk jammen meg ehgselen av på ene siden, og det skal nok ikke mye til før det samme skjer på andre siden:

lfemcchvf10h5d6vzu0j.jpg

Så da ble det en liten bestilling fra GS, med nye henglser og litt diverse annet gøyalt. Da er det bare å glede seg til postmannen kommer med pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update, da har jeg fått fingrene i en flaske Meguiar's gold class trim detailer, og den første kjappe testen jeg gjorde virket meget lovende, var stor forskjell på før/etter. Så i morgen tenker jeg å gå over hele bilen med den, med bilder av før og etter.

Var forøvrig også på bimmerstreff med bilen for første gang på søndag, noe som var meget gøy. Ble tatt endel stilige bilder på treffet, som ligger både i Happyhenkes bildetråd og i tråden for bergenstreffet side 39.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En stund siden siste update nå, har fått gjort litt forskjellig siden sist.

Kjøpte meg jo en flaske Meguiars trim detailer, og den gjorde virkelig susen, har gått over 95% av plastdelene på bilen nå, og merker virkelig forskjell. Før var de matte og bleke etter mange år i solen, nå skinner de som nye omtrent. Fikk dessverre ikke tatt noe særlig bilder mens jeg holdt på, ble rett og slett for ivrig, og gikk løs på hver eneste plastdel jeg så, og glemte helt kameraet. Ble et par dårlige mobilbilder, mens thats it:

Ikke helt i fokus, men dere ser hva som foregår.

t8d211xciztxm649to3h.jpg

Her har jeg gått over mesteparten av interiøret.

jv5ges8fiwkq8ve4wmw7.jpg

Har også fått en liten pakke fra GS. for det meste småting denne gangen, men det blir nok flere bestillinger etterhvert :lol:.

777tz4063klam6g8x10u.jpg

Innholdet i pakken var to nye vindushenglser bak, oppbevaringsrom til midtkonsollen i stedet for askebeger, nye klips til listen på framskjermen, nøkkelring og et K&N 57i air intake kit. Har fått montert på alt utenom vindushengslene. Litt bilder:

FØR: To av klipsene var knekt/manglet, så en teipbit holdt på plass listen (var slik når jeg kjøpte den

wdp3pk2l8ywbdo8moxyp.jpg

Tre nye klips:

5jtaglberusuleyh9cpv.jpg

ETTER: Fikk på de nye klipsene, vasket vekk limrestene etter teipen, og det ser bra ut igjen:

x3o53tfq6f0gxoc40hey.jpg

Byttet ut askebegeret med oppbevaringsrom, ble bra:

wgeqo9wr5ba7h7tuh7j2.jpg

Motorrom før montering av det nye luftfilteret. Har gått over mye av plasten her også som dere gjerne ser:

mppmzqsqey61oi7s9ycn.jpg

Fått av gamle luftilterboksen og luftmengdemåleren:

pn1gu2xcb9l5m9q770c7.jpg

ampef27yq6bv56yu3yar.jpg

Nye filteret ferdig montert:

u9t2o066pe3ffb5wuazw.jpg

1q8mri72w7zpa4j1xekt.jpg

Veldig fornøyd med filteret, ble en herlig lyd ved gasspådrag og på høyere turtall. Merker ingen effektforskjell (ikke at jeg hadde forventet det heller bare så det er sagt). Tenkte å lage noe varmeskjold til filteret slik at det ikke mister effekt, får se om jeg får ræven i gir å begynner på det om ikke så lenge.

Ble kanskje litt mye bilder her, men bedre med for mye enn for lite tenker jeg :D. Kommentarer/forslag/kritikk er som alltid hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...