Howrd Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Den 19.juni ble det innkjøpt en 2drs E30 318, har alltid hatt lyst på en E30, og er generelt mer komfortabel i en eldre BMW Skal prøve å holde førstesiden oppdatert i forhold til nye montasjer og bilder. Bilen er nå lakkert Marrakesh brown pearl (B09), og er under montering. Venter nå på pakke fra koed med de siste småtingene jeg trenger. I pakken vil det komme småtteri som klips osv, men likevel helt nødvendig for å kunne få den skikkelig "ferdig". Nevner skiltlys bak, var helt oppmorkna, og sprakk med en gang jeg prøvde å få de av. Specs på bilen per dags dato: Motor, eksos og understell: - M50B25 (overhales til vinteren (forebyggende)) - Fullstendig overhalt 325 understell (powerflex i alt) med 75/50 senk og mulighet for ABS - Ombygd til servo - Simons sportseksos og rustfri rørmaifold Eksteriør, interiør og felger: - M-Tech 1 pakke er under innkjøp (Har skjørter u.vipp som er lakkerte og som blir montert snart) - Keskin KT1 8,5x17 foran og 10x17 bak med falken 225 og 245 dekk - "Basic" interiør (sort) i meget god stand. (Oppgraderes etter hver til m-tech) Bilder slik den står nå: Bilder av bilen ved kjøp: (Legg merke til at den bare hadde et speil OEM )
Howrd Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 Laga meg ei valse og rakk og valse 1stk hjulbue i dag også Bilder: Gikk helt knirkefritt faktisk, utrolig hva man kan lage selv Vaska, pussa og penslet på cant-rust og tectyl før jeg "lukka" falsen
Elliott Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 genial det valse verktøyet du har laget, smart patent:D e30 med m50 moter er gromt, har lyst å bygge det selv bare uten turbo da:) Men forr all del, ikke lakker den matt svart, det ser så jalla ut!
Howrd Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 genial det valse verktøyet du har laget, smart patent:De30 med m50 moter er gromt, har lyst å bygge det selv bare uten turbo da:) Men forr all del, ikke lakker den matt svart, det ser så jalla ut! Valser er dyrt, og denne gjorde samme nytten og kostet bare en saksjekk livet Matt lakk er bare noe jeg tengte på.. men vil nok tro at jeg ikke kommer til å velge det ettersom det blir ureparerbare riper bare man kommer borti med neglen Sliter en del med den bulken btw.. tror jeg kommer til å bestille et nytt bakstykke.. tengte jeg skulle prøve, men får se om jeg bare må gi etter..
Elliott Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Matte farger kan være kult, har selv en matt grå e30:) Men matt sort er så jævlig oppbrukt så ikke gå for det:)
Howrd Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 Da blir det ikke matt lakk blir vel tøffere det om man har et m3 kaross.. Blir vel utbytting av bakskjem, fra midten på hjulbuen og helt bak snart da, om jeg ikke finner på no genialt med den bulken :S
Rayman Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Blir nok bra dette, er det kantfelger du skal ha siden du valser?
Howrd Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Blir nok bra dette, er det kantfelger du skal ha siden du valser? Blir uloooovlig mye kant ja og stikker de ikke skikkelig ut i buene, blir de spaca ut
winchester Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 genial det valse verktøyet du har laget, smart patent:De30 med m50 moter er gromt, har lyst å bygge det selv bare uten turbo da:) Men forr all del, ikke lakker den matt svart, det ser så jalla ut! Valser er dyrt, og denne gjorde samme nytten og kostet bare en saksjekk livet Matt lakk er bare noe jeg tengte på.. men vil nok tro at jeg ikke kommer til å velge det ettersom det blir ureparerbare riper bare man kommer borti med neglen Sliter en del med den bulken btw.. tror jeg kommer til å bestille et nytt bakstykke.. tengte jeg skulle prøve, men får se om jeg bare må gi etter.. Får da valser til 2300,-
Howrd Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Liten update i dag å da Fått ribbet den en god del nå.. samt forberedt for å fjerne dreneringer i gulv (rust), og div rust innvendig.. Så har jeg klargjort for å ta ut motor Bilder
Howrd Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Btw: Om det er noen som sårt trenger noen deler, har jeg garageloftet stappfullt av deler, noe trenger jeg, noe ikke.. Så om det er noe, så er det bare å spørre, så får jeg vurdere om jeg skal selge eller ikke.. Bilen har gått 150000km, så er gode deler:) ALT av firerunderstell skal bort, så er mye å hente der, motor skal jeg ha selv til eu
Howrd Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Skrevet Juli 8, 2009 I går og i dag har jeg brukt tiden til å kappe og sveise dreneringer og reservehjulsbrønn.. Tengte det var greit å fjerne denne ettersom den bare er i veia for eksos og evt mekking på bakstilling Bilder: Glemte selfølgelig å ta bilde av ferdig resultat på reservehjulsbrønnen Kompis slaven min Punkting av ny plate, den helsveisa vi som sluttresultat. passasjerside færdigsveist førerside Gammel tectyl brenner godt Neste på programmet blir vel å heise ut motor for å ta noe rust i kabelgjennomføringer mellom motorrom og coupe`en.. Enten det, eller å begynne å punkte inn ny plate bak, om den kommer før jeg rekker å begynne noe mye med motor.
BMWlofoten Skrevet Juli 8, 2009 Skrevet Juli 8, 2009 ser ut til å bli et bra prosjekt det her skal følge med på hvordan det går. har foresten en e30 316i som er lakkert i matt svart.... er en rå farge syns nå jeg, men tror ikke den fargen passer på bane hvis det skal være en showoff bil. får lett riper som du sier.
torgeirb Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Dette så jo skikkelig bra ut howrd:) Må vel få gass på apparate å begynne jeg å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå