Acrula Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Hei! Var ute å kjørte i det fine sommerværet idag, og plutslig så mister jeg noe motor kraft, og jeg hører at den ikke går på alle sylindre, jeg stopper opp, og hører også at det er en form for kakle lyd nedi motoren :S Noen innspill om hva som kan ha skjedd her? Motoren er som sagt m20b20.
Astri Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 hmmm, noe av samme grunn til at eg kasta min. Hvilke plugger tenner den ikkje på? Mest sannsynlig grunn til at min ikkje ville fungere skikkelig var at den hadde nok blåst ut toppakningen på sylinder 2 og 3 der den ikkje tente på pluggene... Men du kan jo skry av toppdekselet og sjekke om løfterne er hele, og er de det så ligger det lengre nede, kanskje i et stempel e.l.
525i1991 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 kaklelyd? knekt råde? hihi litt ekstremt da men:D
LarsFromasj Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Sjekk toppen... hadde noe av samme problem i en annen motor. Her hadde ventilsetet blitt ødelagt og skranglet rundt nedi sylinderen og banka istykker ene pluggen. Dermed gikk motoren kun på 3 av 4 sylindre, og knakla og banka som verst.
Acrula Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 åpna topplokket idag og fant ut at en vippearm på sylinder nr 2 var knekt : / Skikkelig kult det nå når man trenger bilen mest og har null cash omtrent!
pål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Om deter en nødløsning er det jo bare å bytte vippearmer, det trenger da ikke bli så veldig dyrt eller tidkrevende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå