janO Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Har liksom aldri helt funnet ut dette, om man vil hive i turbo og kjøre 0,5 bar f.eks. Man må bytte hjerne? Chip? Lyst å bygge, men første gang hadde blitt så enkelt så mulig, så hvordan gjør man da?
torfinn9990 Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Spørs jo hvor gammel bilen er. Hvis det er en nyere med innsprøytning tror jeg ikke du trenger å gjøre noe ved moderate effektøkninger. Motoren har da luftmengdemåler og map sensor som vil kjenne økt mengde luft og øke bensinmengden i forhold til dette. Torfinn
janO Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 OK! Ja, gjelder nok i tilfelle 94 mod 320.
Jan Tore Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Er ikke noe problem å kjøre lavtrykks kinaturbo på original motor. Noe om holdbarhet kan jeg dessverre ikke si, men vil tro at du kan bruke bilen normalt om du holder deg under 0.5?
aottesen Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Hiver meg på denne. Nybygget 520-motor som venter på pustehjelp.. Men, så var det den evinnelige: Hva trenger jeg egentlig?! Kina-kittene på eBay - hvor bra/dårlig fungerer egentlig de, og i forhold til bare å kjøre 0,5-0,6 bar?
janO Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 OK, takk for svar! Men er det å anbefale/best å bytte dyser, bensintrykkregulator og slikt også da kansje?
montrealblue Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Hvis du kjører over 0,3-0,4 vil du sansynligvis få fuelcut på ca 4000 omdr. Går ikke å putte i større dyser uten å omprogramere hjernen.
E36Cab1 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Spørs jo hvor gammel bilen er. Hvis det er en nyere med innsprøytning tror jeg ikke du trenger å gjøre noe ved moderate effektøkninger. Motoren har da luftmengdemåler og map sensor som vil kjenne økt mengde luft og øke bensinmengden i forhold til dette.Torfinn Denne bilen hans har luftmassemåler,og orginalt vil denne lese av/oppnå max fløde allerede før max turtall og vil derfor ikkje registrere økt fløde høyere oppe i registeret ved turbomontering;den er allerede makset ut. En kan få kjøpt større LMM,men da må ECU også programmeres. Noen fjerner også gitteret foran LMM i håp om bedre fløde,men dette føkker kun opp avlesningen til varmetråden/filmen da luftas bevegelse inn forbi LMM endres. Men årsaken til at det går bra med moderat økning av fløden(ladeluft) er at ved open loop og fullgass over et gitt turtall vil motorens ECU gi en feitere AFR på minimum 13:1 for å kjøle motor&komponenter samt unngå detonasjon&tenningsbank. Så en har en liten margin å gå på der.
aottesen Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 ...og brått hørtes det sinnsykt mye dyrer og komplisert ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå