nuppe Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Siden jeg ikke har noe spesiell peiling, så skriver jeg i en smule desperasjon her Bilen er da en 320i, 91' mod. Jeg trenger hjelp/råd ang følgende: Takluka sitter fast, noe som vistnok er et standard BMW problem (sveiv). Da jeg plukket av luka for å se nærmere på det ser jeg at det er fullt av sand/glass i mekanismen som i utgangspunktet skal "rulle" opp luka. Er dette mulig å få kjøpt nytt? Er det i så fall noe en amatør kan gjøre på egen hånd? Bilens forje eier var en juksemaker. Det fikk jeg erfare på den sure måten, da ledningen til ettermonterte angel-eyes på venstre side på et forunderlig vis hadde komt seg ned i radiatorvifta. Som endte med at vifte-armene ble slitt av, og med høy fart bulka opp panseret (slik at lakken løsna på toppen av bulkene), og spidda radiatoren. Dette fikk jeg tak i nye deler til, men panseret har jeg enda ikke fått orden på (bare lakket bulkene). Dette skjedde knappe to uker etter jeg kjøpte min første bil. Hva vil det koste for å repparere panseret inkl lakk? Da jeg hadde fått radiator i bilen, som da var parkert hos en kompis, kjørte jeg på ei gås på tur hjem. Tåkelyset/sprederen/frontlykta på høyre side ble knust. Har enda ikke funnet en identisk(standard) brukt, da jeg helst vil slippe å kjøpe 2 nye (pga foreløbig studentøkonomi). Noen som vet om? Bilen sto pent parkert utfor huset, å jeg fikk lyst på en kjøretur. Satte meg inn, vridde på tenninga, men ble bare en surrelyd fra startmotoren, og litt hosting fra motoren. Null start. Har gnist på pluggene, og luft. Så senere i kveld får jeg lånt meg ei bensinpumpe, for å sjekke om det er der feilen er. Da blir det første spørsmålet om det er noe slags universalpumpe for E36 eller BMW, eller må jeg ha spesial-spesial til 320i? Når jeg fyller over halv tank på bilen, jager den som bare rakkern på turtallet mens jeg bakker. Kveles nesten. Kan dette også være bensinpumpen? Forje eier snakket om returslangen, men hva vet vel jeg. Det skal vel være litt skruing på den første bilen man har, men dette er for galt. Håper noen tar seg tid til å svare
DJ RS2 Matrix Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 dei har alle delene du trenger til takluka på Gsbildeler samt nye chrome tåkelys til rundt 1000kr trur eg høres ut som du fekk ein dårlig start med E36'en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå