rme83 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Har montert sachs race clutch på m3en (e36 3,2) Sliter nå med å få fult utslag på clutchen, fungerer kunn den nederste centimeteren av vandringen på pedalen. må ofte dobbelclutche for og få den i gear:s Noen forslag til ka det kan være? Ser at trykkslangen til slave-cylynderen utvider seg litt med press på pedalen, kan det være orsaken?
///MoePower Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Slangen skal vel utvide seg litt, så det er normalt Vet ikke om det er samme opplegget på E36, men på E23'n min når jeg monterte forsterket trykkplate fra sachs måtte jeg justere på et stag mellom clutchpedalen og hovedsylinderen etter at jeg hadde luftet. Dette for å få clutchen til å ta når pedalen var der jeg ville den skulle ta, og for å klare å trykke clutchen såpass inn at det gikk ann å sette bilen i gir.
rme83 Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Tror ikkje det er noen form for justering på pedalen:s Har byttet trykkslange. ble litt bedre, men fortsatt ikje sånn som det skall være:s
rme83 Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Er orginal 6 trins Manuell kasse og orginalt svinghjul.
m20b25turbo Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 du har ikke det typiske porblemet som oss som har sach 618 trykkplate og 4-pucka lammeller på M20 motor med TDS eller ZF girkasse da!? vi må jo sveise på den clutch utløser armen 15mm for at vi ikke skal få det samme problemet som du har fått på e36 din!? (bare en tanke fra min side)
rme83 Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Ja, virker nesten som om stangen til slave-cylinderen er for kort Har pratatt med gs og Schmiedmann, men de har ikje hørt om det problemet før. Skal være samme dim på sachs og orgilal clutchen.
m20b25turbo Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 jeg tror du må forlenge pinnen 15mm eller dreie deg ei distangse hylse på utløserlageret! det er værtfall det mange må gjøre på e30 men om e36 har samme problem det vet jeg ikke.. har du luftet godt nok da? her har du en link om temaet. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
rme83 Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 Skulle ikje tru at man behøvde å forlenge pinnen, da det ska være "bolt-on kit". Har hadd nede slave-cylinder og trykt inn stangen, ingen luft dær og ingen forskjell på pedalen:s
rme83 Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Har vært nødd og forlenge pinnen 25 mm for at clutchen skal virke normalt, kan det være riktig??:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå