glennarl Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Har et merkelig problem med bilen min.. Det begynte for noen dager siden. Når det kommer en liten, og da mener jeg liten, motbakke så sliter den. Den girer ikke ned som den burde, og trekker dårlig. For å få den til å gå på fram må jeg gi litt ekstra gass. Da girer den ned.. to gir. Så turtallet blir som oftest 2500-3000. Men så er problemet igjen; den klarer ikke holde turtallet. Den ligger å girer opo å ned i ett.. opp og ned ca 500 omdreininger. Dette gjør jo at den drar dårlig og blir ubehagelig å kjøre. Og ikke minst at den soter noe jævlig nå :s Får den litt motstand står svartrøyken. Om jeg gir enda litt ekstra gass klarer den å holde turtallet, men da er jo turtallet noe høyere igjen. Har også prøvd å tvangsstyre kassen, men den klarer ikke holde turtallet her heller. Enkelte ganger fungerer den som den skal, men det er gjerne èn-to bakker toppen.. Det hender også at jeg ligger i jevn fart på jevnt turtall..og pltuselig girer den to gir ned å drar litt, før den girer opp igjen. Kan legge til at bilen er chippet. Noen som har hatt dette problemet?' Er det girkassen som er sliten, eller kan det være en føler..gjerne hjernen til automatkassen? Takker for alle tips og svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Har ingen formening om at det er feilen i ditt tilfelle, men abs-systemet kan være grunnen til mange merkelige problemer med girkassa fordi kassa får singnaler om farten fra det systemet. Og dette kan forekomme selvom du ikke får opp no abslampe... Det greieste er vel å få tatt en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå