AlXz Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Hey! Noen som har noe formening om hva som kan ha skjedd? Clutch pedalen er hard som fa** Så dytter den ikke inn mer.. Får dermed ikke clutchet, og må starte bilen i gir eller nappe i gir. (sikkert ikke helt bra..) Men hva kan gjøre dette? stempel på slavesylinder løsnet/knekt og ligger i klem? Annet??
AlXz Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Har nå skrudd løs slavesylinderen.. Den er hel og fin ut Hadde håpet på den, for å slippe å pelle ut kassa.. Så nå tenker jeg å plukke ut motor/gir. Er vel lettere å komme til osv slik?? Har plukket ut mange motorer med kasse. Men aldri kun kasse.. Er ikke det trangt og jævlig.. ?? Har en m43 stående også.., så lurer på om jeg slenger inn den nå med det samme..
Aroid Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 det er nok clutch din som er defekt. er demper fjøren som ligger løs som kommer i mellom trykk platen og clutch
AlXz Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Hmm.., og det bør skje sånn helt uten videre, eller kommer det av høyt turtall og sluring?? f.eks
bue Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Det kan vel kanskje komme av at persjonen som kjørte har "kicka" clutchen (slippe brått) så jævli at det har røska løs enten fjærene eller ødelagt lamellplata.
AlXz Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Skrevet Juni 27, 2009 Bilen kan fint startes i gir, eller røskes fra ett gir til et annet uten turtall.. Om det har noe å si for om det er lamell eller ikke..?? Han skal visstnok ha skullet gire fra 4. til 5. da dette skjedde.., men dekka er betydelig mer slitte :S
bue Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Du må ta ned kassa for å se.. Mest sannsynlig er noe kilet seg fast mellom utløserlager/membran eller membran/trykkplate.. om lamellplata er splintra eller om membranfjæra har gått i biter kan det kile seg fast biter som gjør at du ikke klarer å trø inn clutchen
AlXz Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 OK.. Planen i dag er å få fraktet bilen til verksted. Så plukker jeg nok ut hele motoren med kassa på. Er vel lettere å komme til, osv, da?? Selv om det mulig tar lenger tid. Har ikke løftebukk eller noe sånt, så blir bare stående på bukker = ikke så veldig bra høyde. Har også plukket ut motor med kasse før, så sånn sett blir nok det lettere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå