plumbo79 Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Hei jeg kan skaffe en m50b25 non vanos billig har denne noe bra potensiale for trimming? det er da først og fremst bunndrag jeg er ute etter jeg ønsker meg en karakteristikk som en m30 motor. Kan disse strokes? Burde jeg hatt med vanos? Er m52 mye bedre?
Rayman Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 M50B25 er en finfin motor og har eit bra potensiale til trimming, og at den er uten vanos er bare eit + siden det kan bli trøbbel med vanosen og den er dyr og skifte. Kan lett strokes til 2.8 med M52B28 veiva med 135mm råder. Det er mange som kjører opp imot 400hk på orginal motor med overladning på denne motoren og det holder en stund til toppakkningen ryker.. men orginaldelene holder til 400hk uten å trenge å skifte noe annet en tykkere toppakkning og ARP bolter, da med eit datasprut så du får skikkelig styr på tenning og bensin.
Inline six Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Mange som bruker den motoren som utgangspunkt til værsting bygg, f.eks. i dragracing. Det første du kan gjøre er å flytte over innmaten fra en m52b28 som passer rett inn, da har du også en smidd veivaksel som tåler mye effektøkning. Allerede med denne modifiseringen vil du ha mellom 210 til 218hk og 280nm Og plusser du på med noen andre kammer, grenrør og fikling med softvaren kan du få akseptable prestanda. Men det er jo bare sugetrimming så hvis du vill ha bunndrag så er kompressor veien å gå.
gnmfr Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 ppf benket vel 402 hester på en m50b25 med så og si original innmat, var vel tykkere toppakning,større dyser ,datasprut og 1,2 i trykk
plumbo79 Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 Tenkte på sugetrimm jeg er 2.8l det største jeg kan få?
SofaKingFresh Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Koed har 3,2 og 3,3 liter ombygningskit Og prisen?.. for mye EDIT: Glem det! Jeg tenkte på schmiedmann! Sorrrryyyyyyy.
Bimmerlars Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Helt grei pris på 3,2 liter. 3,3 liter veiva er drøyt dyr.
plumbo79 Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Skrevet Juni 29, 2009 Koed har 3,2 og 3,3 liter ombygningskit Går det an å komme opp i samme ytelser som en m30b35 da tro? Edit: såklart på høyt turtall men hva med bunndrag.
Azeton Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Mange nm er det B35 har på forskjellige turtall? Tror du skal klare og komme tett oppunder
Bimmerlars Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Vil tro du vil kunne få en nogenlunde lik karakteristikk med lange innsugstrakter og milde kamaksler.
plumbo79 Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 innsug fra m52b28 kanskje litt omvendt men.
plumbo79 Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 8200 danske for 89.60mm 3.2l veiva hos koed det var dyre hester, hva med veiv fra s50b30 da så ikke denne i noe kit.
plumbo79 Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Vil det være mye mer dreimoment på lavt turtall med vanos?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå