Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D jeg kan skaffe en m50b25 non vanos billig 8) har denne noe bra potensiale for trimming? det er da først og fremst bunndrag jeg er ute etter jeg ønsker meg en karakteristikk som en m30 motor.

Kan disse strokes?

Burde jeg hatt med vanos?

Er m52 mye bedre?

Skrevet

M50B25 er en finfin motor og har eit bra potensiale til trimming, og at den er uten vanos er bare eit + siden det kan bli trøbbel med vanosen og den er dyr og skifte. Kan lett strokes til 2.8 med M52B28 veiva med 135mm råder. Det er mange som kjører opp imot 400hk på orginal motor med overladning på denne motoren og det holder en stund til toppakkningen ryker.. men orginaldelene holder til 400hk uten å trenge å skifte noe annet en tykkere toppakkning og ARP bolter, da med eit datasprut så du får skikkelig styr på tenning og bensin.

Skrevet

Mange som bruker den motoren som utgangspunkt til værsting bygg, f.eks. i dragracing.

Det første du kan gjøre er å flytte over innmaten fra en m52b28 som passer rett inn, da har du også en smidd veivaksel som tåler mye effektøkning.

Allerede med denne modifiseringen vil du ha mellom 210 til 218hk og 280nm 8) Og plusser du på med noen andre kammer, grenrør og fikling med softvaren kan du få akseptable prestanda. Men det er jo bare sugetrimming så hvis du vill ha bunndrag så er kompressor veien å gå.

Skrevet

ppf benket vel 402 hester på en m50b25 med så og si original innmat, var vel tykkere toppakning,større dyser ,datasprut og 1,2 i trykk

Skrevet
Koed har 3,2 og 3,3 liter ombygningskit

Går det an å komme opp i samme ytelser som en m30b35 da tro?

Edit: såklart på høyt turtall men hva med bunndrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...