ebmar Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Hei. Hver ganger jeg skifter gir så kommer det en dyp dunkelyd. Jeg har sjekket bilen under med noen kamerater og jeg kan ta mellomakslingen å dra den en kvart runde, altså slark. Når jeg setter den i gir så er det ikke slark. Vi har kommet frem til at det er diffen uten at jeg vet det helt sikkert. Jeg har kikket på diff i Norge å det koster skjorta. Billigste jeg fant var en brukt diff på gsbildeler og kostet 5500. Er det noen som har linker til hvor jeg kan kjøpe ny diff til bilen i Tyskland? og evnt. ett verksted. Det er det samme hvor i Tyskland, skal på bilferie ned dit. Jeg har en BMW e46 316i 2002 sedan. På forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 her er en adresse, de er rimelige på brukte deler. BMW Gebrauchtteile Hamburg Auto Spiering Billwerder Steindamm 14 20537 Hamburg Öffnungszeiten: Mo-Fr 10-20 Uhr & Sa 12-18 Uhr Telefonisch erreichen Sie uns unter folgenden Rufnummern: Werkstatt : 040-8505066 Werkstatt O2 : 040-88957166 oder 0179-9756284 Buchhaltung Frau Spiering : 0173-2028504 Werkstattleitung Herr Schmidt : 0172-5197213 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 Da skal jeg prøve de. Jeg fant ikke noe epostadresse til dem. Får kjøre ned å håpe at de har delen. Kjenner ingen som kan tysk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2009 Har de verksted også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 ja de kan montere for deg hvis du avtaler det i forveien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor e46 Skrevet Juni 29, 2009 Share Skrevet Juni 29, 2009 Heisann. har en e46 som jeg også hadde diff problemer med (trodde jeg) men uansett så fikk jeg tak i en brukt til 3800,- inkl frakt diffen var strøken å hadde kun gått ca 90 tusen. Sjekk linken under også ringer du rundt og forhører deg om priser. Når det gjelder bytte så er det veldig enkelt å gjøre selv! om du ønsker skal jeg med glede prøve å fortelle trinn for trinn hvordan du bytter. Mvh Torstein. http://www.nbfbildeler.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Hei, Du kan også sjekke de svenske bilopphoggerne. De holder til på http://www.bildelsbasen.se Mye mer utvalg i Sverige og litt kortere å kjøre enn til Tyskland. Og hvis du allikevel har lyst på en tur, så kan du sende diffen til poste restante i sverig og hente den selv der. Da sparer du norsk moms hvis delen koster under 3000 NOK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2009 Jeg skal på bilferie til Italia, så alt fra danmark og nedover er bra. Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor e46 Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Hmm, Bilferie/Bilfiks. Er vell kansje ikke så dumt og fikse bimmeren i dens hjemmeland, Er det noen andre her som har gode erfaringer med det? Er det mye penger å spare på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg skal på bilferie til Italia, så alt fra danmark og nedover er bra. Setter du ut på langtur med familie til Italia med diff som kan ryke når som helst? Tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Meg og to kamerater skal nedover. Diffen har vært sånn i ett år ca. Skal ikke kjøre så langt så går nok bra nedover. Full kasko og veihjelp hvis uhellet er ute før vi kommer ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 BMW Gebrauchtteile Hamburg hadde ikke del. Noen andre firmaer som kanskje kan ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 PÅ grensa melom Tyskland og Danmark har du både Schmiedmann og Schøber Auto Import (begge ligger i Nordborg) og Koed som også har norsk avdeling. Kjøpte diff hos Schøber i 2008 til en E34 da de var den eneste som hadde en spesiell utgave da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Har ringt alle sammen, ingen av dem hadde. Noen flere tips? Takk for alle svar hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ebmar Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2009 grusomt vanskelig å få tak i den delen. Kan jeg bruke f.eks en kardang fra 318 på min 316? Noen som har noe tips? Noen som vil selge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå