Eivind_MH Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Har tengt å sote rutene på min e30 (325ix) coupe -86 mod. Å tengte å få ut alle rutende å sote dem.. noen som har en link eller vet om det er no stress? Front- og bakvinduet sitter vel bare i lista? hvorfan får man ut sidevinduet bak? Har tengt å sote slik at det akkurat er lov. noen som vet hva reglene er med dette? hvor mange % hver enkelte rute kan sotes..? Link til hvor det kan kjøpes?
635csi Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Den breie lista i forkant av sidevinduene er festet med en liten skrue innvendig på b-stolpen. Får du tatt av denne samt låselistene er det bare å vippe ut pakninga/ruta. Når det gjelder toning kan du bruke neste hva du vil på bakrute og sideruter bak. Jeg har selv rundt 95% toning, noe som er nesten ugjennomsiktlig. Kjedelig på vinteren når det er mørkt, men meget gunstig om sommeren På sideruter foran og frontrute har du ikke lov til å bruke hverken lakk eller folie for å få dem mørkere. Eneste som er godkjent er original toning på disse dessverre. Tar du et raskt søk på nettet finner du flere forhandlere som selger ferdig utskåret solfilm til bl.a. E30. Mener bestemt at f.eks. Eiker Motorshop har dette, de forhandler hvertfall Foliatec som er et bra merke solfilm. EDIT: alternativt kan du jo f.eks. kjøpe et sett med originalt gullbronze tonaruter til 2-dørs E30 som jeg har liggende. Salgsannonse her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=90580&highlight=
Eivind_MH Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Å ja.. Takker for svar..! Men er det ikke noe med at det er lov å sote frontruta 10% eller no, eller er bare det tull? Må man sende dem inn til proff-soting da? for de soter jo ALLE rutende... Bak- og frontruten sitter bare i lista?
635csi Skrevet Juni 30, 2009 Skrevet Juni 30, 2009 Hva proffsoting innebærer vet jeg ikke, men forskriftene sier hvertfall at frontruta og siderutene foran ikke kan sotes ved bruk av hverken folie eller lakk. Dersom bilen originalt er levert med 10% toning på siderutene foran er det kanskje lov, men ikke ellers. Frontrute og bakrute er greie å demontere når du tar ut låselista ja
Eivind_MH Skrevet Juni 30, 2009 Forfatter Skrevet Juni 30, 2009 Jepp, får hvertfall sote side- og bakvinduet ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå