Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått kjøpt meg en bmw 318 88mod å skal bare få tatt noen små ting nå :) Lurer på å ta den helt i deler i vinter å lakke om alt å få tak i en del grom deler ;) derfor jeg er her trenger hjelp :) men blir bare små ting nå i sommer :)( bruksbilen min)

Ting som jeg må få Orden på :

Speedometer hopper inn og ut, noen ganger funker det og andre ganger ikke! noen som kan hjelpe meg !?

Det samme gjelder Tank måleren! den funker veldig skjeldent , men alikavel funker den noen ganger, å kan det være ? hva må jeg gjøre!? Kjent problem ?

Har bare klokke i bilen, ikke Turteller, er det mye jobb å få turteller inn i den ? noen som har liggans til ikke altfor dyrt ?

Kort giring? har sett at noen som har det, er det mye jobb? burde du bytte den overgangs foringa i gir overføringa også da? vill gjerne ha tips om noen som har kortgir og ossen de kjøpte :)

Så har jeg lyst på nytt ratt! noen som har det ?

Så trenger jeg nye skiver til speedometer og turteller osv! helst hvite, eller noe ant som er kult! ( nettside som har de skivene ? )

Bare sånne små ting hele tiden! får å gjøre den litt mere orgentlig !

Jeg har også noen orginale Bmw felger, trenger en senter kopp til den mangler en ( kommer bilde snart ) !

Her er noen bilder av bilen :)

Takk for alle Svar og hjelp jeg får !!

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

grattis med bil.! tror kanskje ikke jeg ville startet med å kjøpt kort giring om jeg var deg, men heller kanskje kostet på ett senkesett :) jeg har ett orginal M-tech ratt om du er intr.. PM meg for videre info.:)

Skrevet

Stemmer også for senkesett før kortgir =)

btw, bilen er nok ikke 88mod, men kanskje heller 87 fordi den har crome-fangere og ikke plastikk. Altså dette er pre-facelift. Facelift er fra og med 88.

Skrevet

er det noen ann måte du kan se det på , står 88 i vognkort :o kanskje det er uorginale fangere??

Vett ikke om jeg gidder senkesett før jeg skal lakke den !? har sett på det men får se koster jo 3000+ med dempere å fjærer ;) tenkte på 40/40 blir ikke det fint ? eller må jeg ha den høyere bak ? ;) ( 40/60)

Skrevet

ja, du har preface lykter..:) så dette er nok en prefacelift.. kan jo være at den er registrert i 88 da, at det har vært en "overligger". Jeg hadde 60/60 på min preface, uten at dette ble noe problem..Men med 60 frem å 40 bak får du kanskje litt mere "stuk". Kjøpte ett slik supersprint sett (tror jeg det heter) på GS.. Helt ok, men du får jo hva du betaler for.. dette kostet vel litt over 2 lapper.. Inkl papirer, og gikk lett å godkjenne etter en 4-hjulskontroll.:) så slipper du stress med EU-godkjenning osv.:)

Skrevet

Problemet ditt med instrumenter som virker litt nå og da, kommer trolig av at batteriene som ligger på printplata er ferdig. Du får kjøpt nye, men det kreves at du eller noen du kjenner er flink med loddebolten. En ny printplate koster rundt 3000,-, så jeg ville ha forsøkt med lodding først :wink: Batterier får du hos Koed.

Turteller kan du bytte enkelt. Det er bare å ta ut instrumentpanelet, fjerne klokken og sette på plass en turteller. Men vær oppmerksom på at du må få tak i turteller fra en firesylindret bil. Turteller fra 320/325 vil ikke fungere på din.

Skrevet

Takk for hjelp angående speedometer !

Hadde tenkt å tømme klokka for olje og ta ut føleren, for å sjekke

også hadde jeg tenkt å sjekke føler i tanken også :o er det bare tull, kan det ikke være det ?

Ja må nok se etterhvert om det blir senkesett ;) må få tatt noen bilder av felgene mine også ;) ikke de fineste, men koster med felger gitt ;)

Skrevet

trenger ikke tappe klokka for olje får se om føleren er ok, det sitter en en plast "skrue" som det går 2 ledning inn på 99% sikker på at det er batteriene som er kaputt, prøv å bytt de, eller bytt speedo.

Skrevet

lager kortgiring selv, bare du kjenner noen som er flinke til og sveise,

er bare og kappe gearoverføringa (den som gearkula sitter på)

UNDER kuleleddet som holder den på plass og skjøte inn en liten bit, da får du mere vandring under med mindre bevegelse på gearspaken :)

men dette bør gjøres skikkelig så du ikke plutselig sitter med hele gearspaken løst i hendene :shock:

Skrevet

Kort giring er det ikke noe mere spesielt enn å kappe den litt ? ossen foringer er det jeg må kjøpe for å få gir spaken fastere? :P jeg spør mye, men viktig å få lært litt ;) hehe!

Det passa vist ikke med 6'er på 4syl :( ellers hadde jeg nok tatt den :o !

Noen som har hatt problemet med å starte bilen før ? på gi den litt gass, men med ei gang den starter sviver den fint ? ( kun når den er kald ) kan pumpe 3-4 pump så starter den lettere ! noen som kjenner til problem ? :P

Skrevet
har 240 speedo med turteller billig til salgs, stammer fra 6er, er usikker på om det passer til 4cyl

det går det. må bare bytte en liten chip som i instumentpanelet til en fra 4 cyl så går det bra:) fin bil du har fått deg. prioriter senk. 60/40 er perfekt.

FK har noen bra noen. shortshift er ok og lage selv. bare ikke sveis på et for langt stykke. får da går den ned i mellomakselen. kjenner en som prøvde det. ikke og annbefale. du får kjøpt ferdige overalt. har kjøpt en selv fra KSR. den er perfekt. ikke for kort, ikke for lang

Skrevet

på kort giringa så må du kappe under kula på gearspaken og da mener jeg den kula som holder fast gearspaken, du ser hva jeg mener når du demonterer, så kapper du under den og sveiser INN et skjøtestykke,

slik at det blir mere vandring under dreiepunktet/kula, på mindre bevegelse på gearspaken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...