Kobar Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 -01 320DAT som lekker kjøleveske! har skrudd av alle deksler, og vannet kommer drypende under motorblokk mot passasjerside i forhold til reimhjula!holder det bare å skifte vannpumpehus pakning, eller må mere til? drypper kun når bilen sviver, og det drypper heftig! nesten at det renner... finnes det noen DIY på hvordan jobben utføres? ser ut til at mye må demonteres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320solar Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Tipper du må bytte hele termostadhuset, det sprekker. var d som var feil på min en gang. En del demontering ja, bort me radiator pluss div. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 hvorfor må radiator bort? har demontert viskosekoblingen og plastdeksel rundt vifta, er vell haug me plass da? men regner med jeg må av med di 3 reimhjula, samt en del slanger og diverse koblinger.. hvor høyt opp på blokka ligger termostathuset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 er usikker på om det er termostathuset.. setter heller en knapp på vannpumpa! for det virker ikke som om vannet kommer så høyt oppe som fra termostathuset.. men er det vanlige feil? kansje jeg bare burde bytte begge delene med det første jeg er igang..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Da ringer jeg til koed og bestiller termostathus med termostat og tilhørende pakninger, samt ny vannpump og pakning, så satser jeg på at det blir en ikke så altfor vanskelig jobb å skifte Sammenlignet priser fra GS opp mot koed, og det skilte 800kr på bare vannpumpa så ingen tvil om hvor delene skal kjøpes, selv om jeg har en GS-butikk 5 mil fra meg, så venter jeg heller 2-3 dager fra pakke fra KOED Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Vet du at det er termostathus eller pumpen som lekker? Skal være ganske lett å se det... Hvor langt bak på motoren kommer vannet ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2009 det drypper ned på tannstangen! nesten helt mot belgen mot passasjersiden. jeg skifter bare begge delene, var ikke så galen pris heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Hvis det lekker bak ved torpedoveggen så bør du også sjekk varmeaparat slangene disse blir morkne og kan sprekke, Hvis du har hurtig kobling på slangene kan også O ringen inni hurtikoblingen lekke. Har hatt omtrent hele runden med ekspansjonstank, termostat, vannpumpe, slanger og hurtigkoblinger og dreneringsplugger for tapping av kjølevæske ved bytte på min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torfinn9990 Skrevet Juli 2, 2009 Share Skrevet Juli 2, 2009 Min 2002 318 Diesel sprakk termostathuset. Det var 3 skruer. Tok av noen plastdeksler. Gikk greit å skifte. mvh Torfinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2009 regner med å få delene i begynnelsen av neste uke, så fram til det blir det bare noe smått med demontering.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet August 2, 2009 Forfatter Share Skrevet August 2, 2009 delene er montert, og bilen gikk ca 50 mil før det var DEN dammen under bilen av blå kjølevæske! wtf!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet August 2, 2009 Share Skrevet August 2, 2009 På min bil røk termostathus, vannpumpe, ekspansjonstank, og varmeaparat slanger med relativt kort mellomrom. Oringer på diverse hurtigkobliner kan og være et problem, samt drenerings pluggene for av tapping av kjølevæske, jeg har bytta noen av dem og, men nå ser det ut til å være tett. Men var drit lei hele bilen en stund, Kjørte rundt med flere liter kjølevæske i bilen lenge. Men nå ser det bra ut og bilen og jeg er blitt venner igjenn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet August 3, 2009 Forfatter Share Skrevet August 3, 2009 jeg skifta vannpumpa og termostathus, med nye pakninger, og fant en sprekk i det gamle termostathuset, så jeg var sikker på at feilen kom derifra, men nå har det begynt å dryppe fra samme plass som før jeg skiftet delene det kommer nedover på frontsiden av motor (usikker på hvor høyt oppe, og tar sitt siste drypp fra tannstangen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 da har jeg skrudd ut vannpumpa, satt inn en ny pakning, av en annen type, og ar prøvekjørt litt. bilen er tett for øyeblikket, men det tok 50 mil før den begynte å dryppe sist gang, så nå krysser jeg fingrene for at dette er ett endt kapittel, er noe lei kjølevann nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå