bmw pat Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Noen som har greie på diagnoseverktøyet Gt1. Vurderer å handle meg et diagnoseverktøy til min 7 serie e65 2002 modell og 5 serie e39 1996 modell. e39'en har stor 20 pins kontakt i motorrommet og e65 har en slik liten firkantet kontakt. Har sett på dette settet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-GT1-DIANOSTIC-SCANNER-SYSTEM-TESTER-BMW-SCANNER_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12Q7c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1171Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem27a9c7a3f0QQitemZ170352157680QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools Slik jeg forstår det så er dette både til gammel og ny kontakt og det eneste jeg trenger utenom er en bærbar pc. Slik jeg forstår det så kan dette brukes opp mot en normal bærbar pc. Noen som har erfaringer å komme med runft gt1 slik at jeg ikke gjør et feilkjøp.
Gunnar Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Kan ikke si så mye om akkurat det settet der, siden jeg ikke har prøvd det selv, men generelt sett så er problemet med GT1 å få det til å kjøre på noe annet enn IBM T30, da GT1-systemet var bygd opp rundt en T30 med touchskjerm, houset litt annerledes enn en vanlig laptop, og med innebygde begrensninger i softwaren for å kun kjøre på en disk (partisjon) som er nøyaktig et eller annet tall rundt 20GB stor (kan ikke være verken større eller mindre, på megabyten). Det går an å gå rundt det på diverse måter, men det er litt etter hva slags diaghode man går for. Jeg simulerer en "T30" (riktig diskstørrelse etc.) i VMWare på en Compaq laptop med Windows XP. Men så har jeg diaghode med serieport, og det utgjør en viss forskjell. Med det hodet jeg har er utfordringen å finne en sprek nok PC som fortsatt har serieport. Det forsvant jo som kjent fra de fleste for ganske mange år siden. Den jeg har er på 2Ghz, og det går såvidt.
bmw pat Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Takk for info. Slik jeg forstår det så mottar en i dette settet en ekstern harddisk med software på, og denne kan brukes på hvilken som helst pc. Diagnosehodet tilkkobles via usb slik jeg oppfatter teksten. Noen flere med erfaringer med gt1?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå