R.E.H Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Under toppen er det noen groper som angir maks planing.De er i alle hjørner og på midten. Jeg vet det er et minimumsmål på total topptykkelse men husker ikke hvor jeg fant det. Målte disse hullene.. de er 0,8mm dype, alle sammen.. det høres jo veldig rett ut:) er det noen som har planet toppen såpass, samt montert kvasskam? undrer meg over om det er mye spillerom før jeg knekker ventiler?
Gjest Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Jeg ville lagt på pakning og toppen og kontrollert klaring mellom ventil og stempel,med leire eller noe.Du bør ha minst 2 mm.
R.E.H Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 blir vel bare nødt til å sette sammen igjenn da..
Gjest Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Husk at det er høyere løft på trim kammen du skal bruke,så ventilene kommer nærmere stemplene. Når du først skal sugetrimme så er det billigste hestene de du får ved å øke volumet i motoren til f.eks 2.7ltr med veiv med lengre slaglengde.
LianLi Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Ja, samt man får nm/hk i hele registeret i steden for bare i toppen av turtallskalaen. Er det ikke som en tommerfinger regel at man for ca 10hk per 0,1L mer volum? Hvertfall på motorer med 4 ventiler per cylinder.
R.E.H Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Husk at det er høyere løft på trim kammen du skal bruke,så ventilene kommer nærmere stemplene.Når du først skal sugetrimme så er det billigste hestene de du får ved å øke volumet i motoren til f.eks 2.7ltr med veiv med lengre slaglengde. Får sjekke imorgen da:) kommer ikke til å stroke motorn nå.. har hatt veldig mye utgifter bare så langt.. har det meste jeg trenger, og blokka er ferdig.. men har tenkt tanken! hvordan råder kjører man forresten på, hvis man beholder originalstempla? blir jo for korte slag hvis man bruker b20 råder.. må man bytte stempler til høy komp for å beholde kompresjon?
R.E.H Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Ja, samt man får nm/hk i hele registeret i steden for bare i toppen av turtallskalaen.Er det ikke som en tommerfinger regel at man for ca 10hk per 0,1L mer volum? Hvertfall på motorer med 4 ventiler per cylinder. ja får jo en sterkere motor, det er jo sant! har ikke hørt om den "regelen", men kan godt hende det stemmer det!
Fixfax Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Eta veiv og plane blokka billig billig når du først har det oppe
R.E.H Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 men koster mye penger:P har brukt så mye allerede:D:Phehe
Fixfax Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 koster mere og gjøre det senere, en eta veiv bør du få for 1500kr, og koster ikke så mye og plane blokka litt, trenger forresten 320 rådene, jeg kjøpte mine råder for 400 kr
E30_Dale Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Jeg har eta veiv(2,7) og smidde stempler til m20b25:-) Si fra om du vil ha noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå