Melkvik Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 hei! Noen som har erfaring md å bytte ut dn orginale 2.0 preface motoren md en 2.5 preface motor?(dn md 2 følere på kassa) er dt plug and play slik dt er md 2.5 facelift motor? Og er dt bare og bruke vannpumpe fra 2 litern min for å få dt til å stemme md radiator osv? Håper noen md peil på dette kan svare da jeg er litt fersk på bmw enda:-)
ehrnst Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 om du har alt fra b25 en er det bare å smelle inn og lodde om motorkontakta, da du har firkantet på b20'en vannpumpa er vel lik etter hva jeg vet
Melkvik Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 om du har alt fra b25 en er det bare å smelle inn og lodde om motorkontakta, da du har firkantet på b20'envannpumpa er vel lik etter hva jeg vet Hmm er ikke dn rund da? Dn store kontakten som sitter ved torpedon du mener ja?
Melkvik Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 ehm sikker på den ikke er facelift da? Hmm si det. Er dt slik att noen av facelift motorene har 2 følere på girkassen istedenfor en føler og triggerhjul i forkant? Mente dt var preface motorene som var slik jeg. Likevel, han jeg kjøpte dn av mente jo at dn var fra en 90 mod da
Eksos Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 I 1986 kom E30 320i med rund motorkontakt, det kom altså før facelift, selv om motoren enda har det gamle tenningsystemet..
525i1991 Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 sier det så enkelt som at om bilen er produsert før september 87.. så bør motoren også være det. det var da BMW gikk over fra Bosh jetronic til Bosh motronic motorstyring på m20. det er det som blir det "store" problemet ved ombyggingen i ditt tilfelle.
Melkvik Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 I 1986 kom E30 320i med rund motorkontakt, det kom altså før facelift, selv om motoren enda har det gamle tenningsystemet.. Oki, så med andre ord er dt bare å koble til da? Siden bilen min har rund kontakt, og motoren har rund kontakt? Ja vet att 90 mod er facelift! Men facelift har da ikke 2 følere på girboksen vel? Dt er vel preface motorene?
Eksos Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Motorkontaktenne passer i hverandre ja, men du må bytte litt om på ledninger.. Ikke noe stort problem i det hele tatt
Melkvik Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 Motorkontaktenne passer i hverandre ja, men du må bytte litt om på ledninger..Ikke noe stort problem i det hele tatt Oki:-) hmm har du oversikt over hvile ledninger da?
Melkvik Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 noen som vet hvilke ledninger som må kobles om?
Eksos Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Hadde det en gang, men finner de desverre ikke.. Måtte igjennom det samme på min bil nemlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå